Post nr 1, Wysłany: 2010-06-15, 10:12 Nieklsyfikowanie
Witam, jestem uczniem II klasy LO. Mój problem polega na tym, że mam nieklasyfikowanie z wychowania fizycznego. Zaznaczę od razu, że mam oceny i ponad 50% ocności na lekcjach. Nauczyciel wystawił mi nieklasyfikonie, ponieważ nie ćwiczyłem na ponad 50% w-f'ach. Czy jest to zgodne z "prawem"? Na 22 z 38 w-f'ach nie ćwiczyłem lecz sidziałem na ławce. Nasz statut mówi, że uczeń, który nie uczstniczył na ponad połowie zajęć może być nie klasyfikowany. Czy nauczyciel poprawnie go interpretuje? Dodam jeszcze, że mam więcej ocen, niż osoby z piątkami i czwórkami.
Proszę o poważne i konkretnie odpowidzi. Przepraszam też za nadmiar spacji, ponieważ klawiatura odmawia mi posłuszeństwa. Z góry dziekuję.
Przedmiot nauczania: chemia, przedmioty informatyczne
Wiek: 40 Dołączył: 07 Mar 2008 Posty: 641 Skąd: Nowa Ruda
Post nr 2, Wysłany: 2010-06-15, 12:08
Rozporządzenie MEN w sprawie klasyfikowania i oceniania:
Cytat:
§ 17. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
Jeżeli zatem łączna liczba nieobecności na zajęciach nie przekracza połowy przewidzianych planem, to klasyfikacja jest obowiązkowa. "Nie uczestniczenie" w zajęciach w-f w sensie odmowy wykonywania ćwiczeń może być jedynie podstawą do uzyskania oceny niedostatecznej z tych zajęć, nie ma zaś mowy o odmowie klasyfikacji. Należy zatem koniecznie sprawdzić, czy w dzienniku lekcyjnym zapisano Twoje nieprzygotowania do w-f jako nieobecności na zajęciach (a to byłoby wykroczenie nauczyciela poprzez poświadczenie nieprawdy) czy tylko jako adnotacje "nie ćwiczy".