Konspekt na lekcję j. angielskiego

wymiana pomysłów, czyli jak prowadzić dobre, inspirujące i ciekawe lekcje

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Melizabeth
Posty: 402
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Konspekt na lekcję j. angielskiego

Postautor: Melizabeth » 2013-10-21, 20:58

Może to dziwne pytanie od nauczyciela mianowanego, ale: jak napisać konspekt na hospitację dyrektora? Podpytywałam dyrekcję, usłyszałam, że "nie te z celami wychowawczymi jak kiedyś, tylko te, co się teraz pisze". Co to dokładnie oznacza? W internecie są z 2009 r., czy to są te "teraz"? Z celami ogólnymi i szczegółowymi? Czy z celami komunikacyjnymi i lingwistycznymi?
Nie ma to jak dodatkowy stres...

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Konspekt na lekcję j. angielskiego

Postautor: iluka » 2013-10-21, 21:03

Melizabeth pisze:jak napisać konspekt na hospitację dyrektora?
Ja bym napisała normalnie, a nie jak na jakąś specjalną okazję. Ważne, aby lekcja Ci wyszła dobrze :)
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Konspekt na lekcję j. angielskiego

Postautor: linczerka » 2013-10-21, 21:30

Melizabeth, cel główny zajęć i cele operacyjne
Cele operacyjne:
1.cele operacyjne na poziomie wiadomości
np. uczeń zna pojęcie takie i takie, słownictwo dotyczące ubioru, posługuje się czasem takim i takim (czyli to, co na tej lekcji będziesz robić)
2.cele operacyjne na poziomie umiejętności
uczeń powinien określić coś tam, wyjaśnić, wymienić, scharakteryzować, wyjaśnić, wytłumaczyć, przetłumaczyć
3.cele operacyjne w zakresie wychowania
np. uczeń potrafi zgodnie pracować w grupie
Teraz już sobie powinnaś poradzić.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Konspekt na lekcję j. angielskiego

Postautor: linczerka » 2013-10-21, 21:34

Powinnaś zapoznać się z arkuszem lekcji obserwowanej. Jaka ona jest? Diagnozująca, doradcza czy oceniająca? Globalna czy wycinkowa?
Pytam, bo możesz lekcje fantastycznie poprowadzić, ale nie spełni ona wymogów nadzoru.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Melizabeth
Posty: 402
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Konspekt na lekcję j. angielskiego

Postautor: Melizabeth » 2013-10-21, 23:59

Cele operacyjne, o, to to! Dzięki wielkie!!
Czyli najpierw mam dostać taki arkusz, a dopiero potem przygotować lekcję? Czy to znaczy, że arkusz muszę dostać co najmniej jeden dzień wcześniej?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Konspekt na lekcję j. angielskiego

Postautor: linczerka » 2013-10-22, 06:07

Melizabeth, w pokoju nauczycielskim powinien wisieć plan nadzoru. Tam wszystko jest, łącznie z celami obserwowanych zajęć. I na tym się skup. Arkusz możesz dostać lub nie, co szkoła to inny obyczaj. W arkuszu takim pisze się najważniejsze informacje (zwykle to obudowa lekcji - temat, cele, krótki tok zajęć).
Najprościej jest Ci zapoznać się z celami hospitacyjnymi. Po ułożeniu scenariusza sprawdź, czy się z tym zgadza i tyle. A jeśli to ma iść do dyrekcji, to nie pisze się "konspekt" tylko "scenariusz zajęć".
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Melizabeth
Posty: 402
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Konspekt na lekcję j. angielskiego

Postautor: Melizabeth » 2013-10-23, 21:57

Dziękuję bardzo, to bardzo istotne informacje. Odkąd byłam na stażu na kontraktowego, nie miałam hospitacji dyrekcji, stąd te pytania.


Wróć do „Metody dydaktyczne, scenariusze, konspekty, materiały”