Fizyk a Matematyka

wymiana pomysłów, czyli jak prowadzić dobre, inspirujące i ciekawe lekcje

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

premixx
Posty: 14
Rejestracja: 2015-11-28, 13:15
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Fizyka
Lokalizacja: mazowieckie

Fizyk a Matematyka

Postautor: premixx » 2016-01-04, 20:49

Witajcie nauczyciele Królowej Nauk. Jestem fizykiem ale w szkole zawsze bardzo ceniłem matematykę jako taki "czysty" przedmiot :). Uczniowie, niekoniecznie z moich klas, bardzo często przychodzą na moje kółko fizyczne aby tłumaczyć im zagadnienia z matematyki. Ostatnio zauważyłem krzywe spojrzenia matematyczek w pokoju nauczycielskim. Myślicie że powinienem zabronić ucznniom pytać o matematykę?
Pozdrawiam, Fizyk z zamiłowania MAtematyk.

Awatar użytkownika
sharkinator
Posty: 347
Rejestracja: 2011-09-24, 20:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: geografia, przyroda, wychowanie fizyczne
Lokalizacja: Kraków

Re: Fizyk a Matematyka

Postautor: sharkinator » 2016-01-06, 10:25

Matematyka jest językiem fizyki, zawsze możesz powiedzieć, że stosujesz pożądaną korelację międzyprzedmiotową. :D
Jeżeli masz na to czas i ochotę, to bym się nie krępował, ale bym się też z tym nie afiszował, bo nauczyciel matematyki poczuje się urażony. Odbierze to jako atak, że jest słabym nauczycielem i uczniowie muszą się chwytać pomocy u innego nauczyciela, w dodatku z innego przedmiotu. Możesz być pewny, że uczniowie Cię na pewno za to cenią, ale lepiej robić to dyskretnie.
U mnie w szkole pokłóciły się ze sobą anglistki, ponieważ uczennica anglistki A, chodziła (potajemnie) na zajęcia wyrównawcze do anglistki B. I jak wyszło to na jaw, to anglistka A wywołała awanturę i było mało przyjemnie.

premixx
Posty: 14
Rejestracja: 2015-11-28, 13:15
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Fizyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Fizyk a Matematyka

Postautor: premixx » 2016-01-06, 19:58

Ja tam się nikomu nie chwalę ale widać, że uczniowie tak, bo jakoś to wypłynęło, Stąd moje pytanie czy zabraniać im pytać o matematykę :P Ale to chyba bez sensu bo tylko dzieci na tym stracą. :oops:


Wróć do „Metody dydaktyczne, scenariusze, konspekty, materiały”