ocenianie kształtujące

wymiana pomysłów, czyli jak prowadzić dobre, inspirujące i ciekawe lekcje

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Polusia12
Posty: 1
Rejestracja: 2016-06-15, 18:58
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski, Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

ocenianie kształtujące

Postautor: Polusia12 » 2016-06-15, 18:59

Poszukuje odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób elementy oceniania kształtującego wpływają na rozumowanie dziecka ? Z góry dziękuje za odpowiedź :)

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: ocenianie kształtujące

Postautor: Łosoś » 2016-06-23, 22:06

Nijak nie wpływają. Kiedyś jak się dziecko zapytało, po co się czegoś uczy, to mądry nauczyciel mu spokojnie to wyjaśniał. I tyle. Teraz takie działanie otrzymało nazwę "informacji zwrotnej". Moje dziecko, które niedawno kończyło liceum miało ubaw po pachy z tego gadania o "celach lekcji". Mówiło mi "Mama, ale nuuudy. Czy tym nauczycielom odbiło? Co 10 minut podczas lekcji nam mówili, jaki jest cel lekcji. Jakbyśmy byli jacyś upośledzeni. Na szczęście im się znudziło po dwóch miesiącach...".
Sama musiałam jakiś czas pisać elaboraty "mocne strony twojej pracy", "słabe strony twojej pracy" itp. bzdety. Żaden dzieciak tego nie czytał. Rzucali okiem na ocenę i mieli moją pisaninę gdzieś. A ja godzinami, po nocach się produkowałam...Uch, a jaki mieli ubaw z tymi kolorkami..!!! Albo robili z nich lotki, albo się wygłupiali i wszyscy podnosili czerwony na komendę...przylepiali sobie na czoło...

W sumie to cały czas uczę tak samo, podkreślam rzeczy ważne (NaCoBeZu..?), tłumaczę, jestem dość cierpliwa..Potem też to robiłam, ale musiałam to: opisywać, nazywać, brać udział w projektach itd..NICZEGO to nie zmieniało jeśli chodzi o treść, zmianie ulegała jedynie forma. Czemu to służy? Nie wiem. Może ktoś musi się wykazać innowacyjnością czy czym tam. Czy "rozumowanie dziecka się zmienia" pod wpływem zmiany formy nauczania? Nie sądzę. Niby dlaczego? Czy moje rozumowanie się zmienia, jak zamiast czerwonego garnka kupię zielony i w nim teraz będę gotować?

qjaf
Posty: 367
Rejestracja: 2010-04-09, 11:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Technika, WOS
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: ocenianie kształtujące

Postautor: qjaf » 2016-08-29, 21:46

No informacja zwrotna w jakis sposob stymuluje ucznia do poprawy swoich bledow. Na zasadzie "Aha, tutaj mam bledy, to nad tym bede pracowac i tego sie wystrzegac" :D

NACOBEZU - mistrzostwo swiata :D


Wróć do „Metody dydaktyczne, scenariusze, konspekty, materiały”