Przejrzałam pobieżnie, ale zauważyłam na końcu jedną bzdurę:
"5.Metody uczenia się dostosowane do typu osobowości
Każdy z nas jest inny, dlatego ważne jest dostosowanie trybu nauki do typu osobowości. Wykorzystanie odpowiedniego szlaku neuronowego pozwoli nam lepiej kodować poznawane informacje.
W aspekcie uczenia się wyróżniamy następujące typy osobowości:
-wzrokowiec,
-słuchowiec,
-kinestetyk (ruchowiec).
Wzrokowiec – istotne są dla niego walory estetyczne. Wielką wagę przywiązuje do porządku w czasie nauki, zapamiętuje dobrze takie rzeczy jak schematy, tabele, rysunki i kolory.
Wzrokowcy powinni uczyć się poprzez sporządzanie rysunków, wykresów czy map myślowych.
Słuchowiec – lubi wykłady, dialogi i inne formy dźwiękowego przekazu informacji. Słuchowcy powinni uczyć się poprzez głośne czytanie, powtarzanie nauczonych reguł. Temu typowi osobowości w czasie nauki pomaga muzyka.
Kinestetyk (ruchowiec) – pamięta to, co sam wykonał. Często gestykuluje, lubi ruch i emocje. Kinestetycy powinni możliwie najbardziej angażować swoje ciało do nauki – na przykład poprzez powtarzanie informacji w czasie chodzenia, gestykulację lub wizualizację przyswajanych informacji w czasie czytania." Nazywanie ww. podziału typami osobowości jest sporym nadużyciem. Nie ma teorii osobowości, która wprowadzałaby taki podział. Tę "trójcę" wymyślili NLP-owcy. Tak naprawdę podział na Słuchowców, Kinestetyków i Wzrokowców to mit. Więcej m.in. tu:
http://blog.krolartur.com/mit-wzrokowco ... estetykow/ --> niżej fragment:
Faktycznie można powiedzieć, że są osoby dysponujące lepszą pamięcią wizualną. Jeśli pokażesz takiej osobie mapę, łatwiej ją zapamięta. Są też osoby dysponujące lepszą pamięcią słuchową – dobrze przywołają różne utwory muzyczne. Są osoby które lepiej zapamiętają fakturę czegoś, co dotykały czy smak czegoś co jadły. Tyle tylko, że przytłaczająca większość rzeczy, których się uczymy jest kodowana w postaci słów, pojęć, procedur działania. Innymi słowy, jest kodowana POZNAWCZO. Nie wizualnie, nie słuchowo, nie kinestetycznie. Poznawczo. Zatem najlepiej poradzić uczniom łączenie różnych technik zapamiętywania - także tych wykorzystujących ruch, obraz, dźwięk. Im więcej zaangażowania włożymy i więcej zmysłów użyjemy do opanowania jakiejś treści, tym lepiej.