"Szkolne gry uczniów" Ernst'a Ken'a - czyta się jednym tchem, nastawione na praktykę szkolną, a nie na, powszechne w literaturze fachowej, teoretyzowanie
Książka dla nauczyciela praktyka, wywodząca się z nurtu psychologii zwanego analizą transakcyjną. Chodzi o rozpatrywanie psychicznych problemów człowieka – tu: nauczyciela i ucznia – na tle jego kontaktów z innymi ludźmi. Autor analizuje gry ("zagrywki"), które pojawiają się w każdej klasie szkolnej, np. "Błaznowanie". Przedstawia na przykładach różne formy gry, motywy jej podejmowania, ukazuje spodziewane korzyści, ale także ryzyko dla grającego, zwraca uwagę na sposoby wciągania w grę i możliwości wyjścia z gry (ważne dla nauczyciela!).
Główne części tematyczne to:
• Gry podejmowane w celu wywołania kłopotów i zamieszania.
• Gry podejmowane, by poniżyć drugą osobę.
• Gry polegające na kuszeniu.
• Gry podejmowane przez nauczyciela.
Ostatnio zmieniony 2008-09-26, 23:36 przez
akinomka, łącznie zmieniany 2 razy.
Aby zacząć biegać, trzeba najpierw nauczyć się chodzić.