oto przykład jednej metody z tej książki autorstwa tych pań
cele
służy przede wszystkim twórczemu rozwiązywaniu problemów. Charakterystyczny układ - trójkąt wywrócony wierzchołkiem do dołu- symbolizuje PROBLEM, który z jednej strony ma swoje przyczyny -SIŁY PODTRZYMUJACE, z drugiej natomiast siły HAMUJĄCE przyczyny
przebieg
1. Uczniowie siedzą w kręgu.
2. Rodzaj każdemu uczniowi kolorowe kartki.
3. np. chcesz się dowiedzieć, dlaczego w ostatnim czasie na twoich lekcjach uczniowie otrzymują słabsze oceny niż na innych. Poproś ich, aby przez chwile zastanowili się i na kartce określonego koloru napisali, co im najbardziej pomaga w uczeniu się, a na kartce innego koloru - co przeszkadza. Metoda trójkąta
4. Każde dziecko odczytuje swoje notatki a Ty zapisujesz je na tablicy. Przy powtarzających sie stawiasz kreski
5. Rozdajesz dzieciom mazaki i poroś ich, aby zaznaczyli punkty przy najważniejszej, ich zdaniem przyczynie, która przeszkadza w uczeniu się
6. Teraz stwórz trzy grupy i każdej daj plakat z narysowanym trójkątem
7. Zagadaniem grup jest wpisanie w trójkąt jednego problemu do rozwiązania
8. Grupy zastanawiają się nad przyczynami, które podtrzymują problem i zapisują je na podporach z lewej strony trójkąta
9. W dalszej kolejności poproś grupy, aby zastanowiły się w jaki sposób usunąć przyczyny podtrzymujące problem i swoje propozycje wpisały w linę po prawej stronie
do opisu dodany jest rysunek owego trójkąta