Punktacja - jak przyznać sprawiedliwie punkty

wymiana pomysłów, czyli jak prowadzić dobre, inspirujące i ciekawe lekcje

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Punktacja - jak przyznać sprawiedliwie punkty

Postautor: koma » 2009-10-22, 18:38

miwues pisze:Rada pedagogiczna nie ma ustawowych kompetencji, aby regulować w statucie merytoryczne kwestie dotyczące treści oceny! Nauczyciel ma tu autonomię i rada nie ma prawa go przegłosowywać.

Miwues, to Ty nie rozumiesz.
Nauczyciel ocenia osiągnięcia ucznia - i tu sie zgadzamy, jest w tym autonomiczny w tym sensie, że sam decyduje, co uczniowi postawić. Sam ocenia jego wiedzę i umiejętności. Nie znaczy to jednak, że sam ustala treść oceny.
Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania mówi, że
Ocenia sie osiągnięcia edukacyjne ucznia w stosunku do wymagań wynikających z podstawy programowej i wybranych w szkole programów nauczania. I dalej: Ocenia sie według skali i w formach przyjętych w szkole.
I jeszcze: Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego
określa statut szkoły, z uwzględnieniem
przepisów rozporządzenia.

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Punktacja - jak przyznać sprawiedliwie punkty

Postautor: koma » 2009-10-22, 22:37

miwues pisze:
koma pisze:Sam ocenia jego wiedzę i umiejętności. Nie znaczy to jednak, że sam ustala treść oceny.

Zanim się wypowiem merytorycznie, czy możesz uściślić to stwierdzenie? Bo dla mnie właśnie to oznacza, że ustala treść.

Ja myślę, że tutaj będziemy jednomyślni, tylko ja patrzę z góry - Ty z dołu.

Na przykład:
Ja - ocena celująca - uczeń ma wiedzę i umiejętności wykraczające poza program.
Ty - daję mu celujący, bo jego wiedza i umiejętności wykraczają poza program.

Ja - tak jest w statucie.
Ty - dam mu taka ocenę i nikt nie może mi zabronić.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Punktacja - jak przyznać sprawiedliwie punkty

Postautor: Jolly Roger » 2009-10-24, 12:25

A w którym momencie autonomia staje się anarchią? Kiedy autonomiczny nauczyciel staje się indywiduum pracującym wg własnego widzimisię? Jak ustawowo sprawić by zaczął pracowac w zespole, by szkoła nie była jego prywatnym poletkiem doświadczalnym?
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free


Wróć do „Metody dydaktyczne, scenariusze, konspekty, materiały”