Przedmiotowy system oceniania

wymiana pomysłów, czyli jak prowadzić dobre, inspirujące i ciekawe lekcje

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Przedmiotowy system oceniania

Postautor: iluka » 2013-11-22, 17:16

vuem pisze:Tak więc, by kropkę nad i postawić. Ty twierdzisz, że nie ma podstawy prawnej dla takiego porozumienia, a jest podstawa prawna by go zabronić, gdyby ktoś chciał oficjalnie to zapisać. A ja twierdzę, że nie ma podstawy prawnej, by tego zakazać.
Zastanawiam się vuem nad celowością zapisu w statucie...
Po co lub dlaczego chcesz koniecznie ten zapis tam mieć?
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Przedmiotowy system oceniania

Postautor: edzia » 2013-11-22, 19:34

vuem pisze:Porozumienie dotyczy sprawdzianów rozumianych jako testy modułowe/unitowe/śródroczne/roczne. Nikt nikomu się nie wcina do "drobnicy".
Widzę więc, że jesteście... normalni. W każdym razie inaczej to przedstawiałeś wcześniej.

vuem pisze:Do porozumienia dosżło, by uniknąć niepotrzebnych dyskusji, by sytuacja była klarowna dla uczniów i nie było niesnasek, szczególnie w obrębie tego samego przedmiotu, że niby u Kowalskiego łatwiej, a u Nowaka trudniej.
No i dobrze. Przyjmuję tę argumentację, zwłaszcza że dotyczy tylko jednego rodzaju testów. Mimo to nie powinna być wpisywana do statutu, ale pewnie nie mieliście innego pomysłu, by progi oceniania stały się ogólnoszkolne. Też rozumiem.

Problem byłby pewnie, gdyby pojawił się nowy nauczyciel w szkole, który chciałby inaczej oceniać. Ale w sytuacji jednego rodzaju testów pewnie nawet ja bym odpuściła. ;)

Czyli doszliśmy do takich stanowisk, że możemy chyba uznać je za pełną zgodę. :)

Co nie zmienia oczywiście faktu, że taki zapis jest bezprawny. :) Ale spokojnie, nawet podczas kontroli statutu nikt się takich szczegółów nie czepia.


Podsumowując tę dyskusję, stwierdzam, że chyba najbardziej byłam uczulona na argument sprawiedliwości. Jakoby to wpisanie wspólnych progów zaliczania sprawdzianów do statutu spełniało poczucie sprawiedliwości całej społeczności szkolnej, że niby nikt do nikogo nie będzie mieć pretensji o łagodniejsze lub surowsze wymagania, itd. Bzdura do potęgi, podobnie jak przy punktowym systemie oceniania zachowania!

Pozostaje więc dla mnie niewyjaśnionym, po co wpisywać te progi do statutu, skoro, pomijając bezprawność, niczemu (moim zdaniem) nie służą. Podobny dylemat ma, widzę, iluka. Ale w porządku, ja nie wymagam odpowiedzi. :)

Czuję, żeś się nad takimi pierdołami nigdy nie zastanawiał i masz zamiar wytrwać w tym postanowieniu w przyszłości. ;)

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Przedmiotowy system oceniania

Postautor: vuem » 2013-11-22, 21:22

edzia pisze:Widzę więc, że jesteście... normalni. W każdym razie inaczej to przedstawiałeś wcześniej.


Nie pisałem inaczej...

edzia pisze:No i dobrze. Przyjmuję tę argumentację, zwłaszcza że dotyczy tylko jednego rodzaju testów. Mimo to nie powinna być wpisywana do statutu, ale pewnie nie mieliście innego pomysłu, by progi oceniania stały się ogólnoszkolne. Też rozumiem.


Nie pisałem, że wpisaliśmy. Ja jedynie piszę, że moim zdaniem można.

edzia pisze:Problem byłby pewnie, gdyby pojawił się nowy nauczyciel w szkole, który chciałby inaczej oceniać. Ale w sytuacji jednego rodzaju testów pewnie nawet ja bym odpuściła. ;)


Nie spotkałem się jeszcze z takim, który by "kopie kruszył" ... no chyba, że zagorzały miłośnik podstaw prawnych lub autonomii dla samej autonomii. ;)

edzia pisze:Co nie zmienia oczywiście faktu, że taki zapis jest bezprawny. :) Ale spokojnie, nawet podczas kontroli statutu nikt się takich szczegółów nie czepia.


Skoro nikt się nie czepia, to czemu tak mocno bronisz takiego ... szczegółu? ;)

edzia pisze:Podsumowując tę dyskusję, stwierdzam, że chyba najbardziej byłam uczulona na argument sprawiedliwości. Jakoby to wpisanie wspólnych progów zaliczania sprawdzianów do statutu spełniało poczucie sprawiedliwości całej społeczności szkolnej, że niby nikt do nikogo nie będzie mieć pretensji o łagodniejsze lub surowsze wymagania, itd. Bzdura do potęgi, podobnie jak przy punktowym systemie oceniania zachowania!


Bzdurą jest, że taka sytuacja jest "niesprawiedliwością", zgadzam się.

Ale żadną bzdurą nie jest to, że takie zunifikowanie pozbawia "upierdliwych i głuchych na argumenty" uczniów argumentu ... stąd problem z głowy.

edzia pisze:Pozostaje więc dla mnie niewyjaśnionym, po co wpisywać te progi do statutu, skoro, pomijając bezprawność, niczemu (moim zdaniem) nie służą. Podobny dylemat ma, widzę, iluka. Ale w porządku, ja nie wymagam odpowiedzi.


Ale ja nigdy nie próbowałem Cie przekonywać, by je wpisywać.

JA JEDYNIE TWIERDZĘ, ŻE NIE MA PRZECIWWSKAZAŃ, BY TO ZROBIĆ, JEŚLI SIĘ CHCE.

edzia pisze:Czuję, żeś się nad takimi pierdołami nigdy nie zastanawiał i masz zamiar wytrwać w tym postanowieniu w przyszłości.


Oczywiście Edziu :D

Pozdrawiam, miłej nocy:)

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Przedmiotowy system oceniania

Postautor: edzia » 2013-11-23, 20:41

:)


Wróć do „Metody dydaktyczne, scenariusze, konspekty, materiały”