uczeń słuchał muzyki i...

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

tysol
Posty: 12
Rejestracja: 2009-04-22, 08:39
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: mazowieckie

uczeń słuchał muzyki i...

Postautor: tysol » 2012-02-14, 21:06

Jestem niby doświadczonym nauczycielem, ale pierwszy raz miałem taką sytuację. I kl. gimnazjum, lekcja niemieckiego. Uczeń w połowie lekcji przesiadł się do kolegi, jak się okazało celowo, bo wyjął odtwarzacz i zaczął na spółkę z kolegą słuchać muzyki. Zwracam uwagę - nic, zero reakcji. Wyjmij słuchawkę z ucha - przecież ja nie mam żadnej słuchawki.
Jeden z innych uczniów, którzy obserwowali tę scenę powiedział - może pan mu odebrać sprzęt i po lekcji oddać (fakt, oprócz zakazu używania sprzętu nauczyciel też ma taką możliwość). Podchodzę do ucznia wyjmuję mu słuchawkę z ucha. Ten się wyrywa. Efekt? Popsute słuchawki. Klasa huczy. Pan popsuł słuchawki, teraz będzie musiał pan odkupić (piszę oczywiście bez niecenzuralnych epitetów, które też padły). Lekcja się skończyła, uczeń słuchawek nie odebrał. Nie wiem, czy mam jako pierwszy zawiadomić o incydencie (nie zrobiłem tego bo to była ostatnia lekcja, nie było wychowawczyni, pedagoga, dyrekcji), uprzedzając rodziców, którzy o ile wiem są bardzo roszczeniowi. Co robić? Czy mam płacić za to, że ktoś łamie prawo szkolne dla własnej przyjemności?

Kefas P.
Posty: 15
Rejestracja: 2012-02-03, 20:31
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Geografia
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: uczeń słuchał muzyki i...

Postautor: Kefas P. » 2012-02-14, 23:27

Taką sprawę warto zgłosić do wychowawcy. Widać tutaj ewidentną ignorancję ze strony ucznia i ja na Twoim miejscu nie poczuwałbym się do winy i na pewno odrazu nie zapłaciłbym za te słuchawki. Jeżeli sprawa poszłaby do dyrekcji, stanowczo trzymać się swojej racji.