Początki - co gdy klasa staje "okoniem"?

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

abilidian
Posty: 123
Rejestracja: 2010-01-19, 21:55
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Początki - co gdy klasa staje "okoniem"?

Postautor: abilidian » 2012-09-16, 22:13

malgala pisze:
abilidian pisze:Podejrzewam, że za kilka dni czy tydzień też zwieją i co wtedy? Też im dać prace porządkową?

Jak zwieją z lekcji, to wymagać tego, co było na lekcji i to ostro.
Teraz nie uczestniczyli w pracach porządkowych. Muszą to więc nadrobić. I to bez taryfy ulgowej.


Ok, teraz rozumiem tok myślenia. A powiedz mi jak sytuacja z tym, że ich przytrzymam po lekcjach, nie będzie się do mnie rzucała pani dyrektor? Czy rodzice?
W sumie pal licho z rodzicami, ale z dyrekcją...

początkująca
Posty: 4
Rejestracja: 2012-06-27, 16:26
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Początki - co gdy klasa staje "okoniem"?

Postautor: początkująca » 2012-09-17, 20:01

Pozwolę podpiąć się pod ten temat ponieważ mam podobny problem. Od maja jestem w gimnazjum na zastępstwie. Już w maju jedna klasa stawała, jak to autor ujął, okoniem. Zero współpracy. Okrajałam temat do minimum. Koniec końców nie mogłam wymóc od ucznia zbudowania jednego zdania. Notoryczne rozmowy, spóźnianie się na lekcje. Próby jedzenia i pica ( bo pani pozwalała). Próbowałam ustalić wspólne zasady. Wyszło na to, że ja mam stanąć na głowie, przykleić sobie uśmiech na twarz, a oni się zastanowią czy będą współpracować. Upominanie o ciszę, pogadanki wychowawcze nic nie działają. Zastanawiam się teraz czy mogę w imię tego, że po takiej lekcji nie wiem ile faktycznie z niej wynieśli, robić im za każdym razem( lub co drugą lekcję) kartkówki. Wiem, że to forma zemsty, ale nie wiem co zrobić.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Początki - co gdy klasa staje "okoniem"?

Postautor: iluka » 2012-09-17, 20:10

Może rób kartkówki systematycznie co 3 lekcjeażnie załapią rytmu pracy :lol:
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

początkująca
Posty: 4
Rejestracja: 2012-06-27, 16:26
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Początki - co gdy klasa staje "okoniem"?

Postautor: początkująca » 2012-09-17, 20:21

Basso profondo, od września mam taką samą sytuację. Ustalam własne zasady. Nie zgadzam się na picie i jedzenie. Na ostatniej lekcji poinformowałam ich, że jakakolwiek próba jedzenia lub picia na kolejnej lekcji będzie wiązała się z minusowymi punktami za zachowanie bez ostrzeżenia. Kiedy pracowali na moich materiałach zebrałam kartki pod koniec lekcji i wystawiłam - za brak pracy na lekcji. Wiem, że w maju popełniłam błędy, których konsekwencje ponoszę do dzisiaj. Teraz nie wiem jak z tego wybrnąć.


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”