Zachowanie uczniów na korytarzu

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

varimatras
Posty: 1
Rejestracja: 2012-11-09, 20:57
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Biologia
Lokalizacja: mazowieckie

Zachowanie uczniów na korytarzu

Postautor: varimatras » 2012-11-09, 21:27

Witam serdecznie,

Jestem młodym nauczycielem i uczę w gimnazjum. Miałem niemiłą sytuację, mianowicie dyżur w szatni i dwóch uczniów grających piłką zrobioną z posklejanych gazet. Powiedziałem im aby przestali grać, nie było odzewu więc podszedłem i powiedziałem żeby oddali tą piłkę. Jeden z nich ją wziął i schował za plecy udajac głupiego, że nie wie o czym mówie, stałem z wystawioną ręką pare minut i powtarzałem polecenie. W koncu zapytałem go o nazwisko jego i wychowawcy, nie chciał powiedzieć. Powiedzialem mu więc "to pójdziecie ze mną" złapałem go za bluzę i lekko pociągnałem dając do zrozumienia, że ma iść. On sie wyrwał i powiedział, że nie mam prawa go dotykać i on nigdzie nie idzie, to samo z drugim, nic poza głupkowatym śmiechem. W końcu sobie po prostu poszli, a ja nie mogłem za nimi, bo miałem dyżur...

Co robić w takich sytuacjach z problematycznymi uczniami których nie znacie... ?

Awatar użytkownika
daughter
Posty: 280
Rejestracja: 2007-08-26, 15:04

Re: Zachowanie uczniów na korytarzu

Postautor: daughter » 2012-11-10, 12:21

W gimnazjum nie jest już jak w podstawówce, że 90% dzieci zatrzyma się i odda Ci piłkę. Tylko właśnie robią to, o czym piszesz- durnowaty śmiech i sobie odchodzą. Nie jesteśmy policją, nie będziemy za nimi biegać jak idioci, oni tylko na to czekają. Następnym razem daj im wybór: albo oddają Ci piłkę, albo sami ją chowają. Może to coś da. Gimnazjaliści nie uważają się już za dzieci, myślą, że są już tak 'dorośli', że trzeba im dać złudne wrażenie, że mają wybór.

Awatar użytkownika
daughter
Posty: 280
Rejestracja: 2007-08-26, 15:04

Re: Zachowanie uczniów na korytarzu