dyscyplina w klasie

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: dgb15 » 2008-06-21, 11:30

Mam jeszcze jedno pytanie: jak reagowac na uczniów, którzy ciąglr proszą o powtórne wytłumaczenie pewnych zagadnień podczas gdy nie uważali podczas lekcji?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: malgala » 2008-06-21, 11:59

dgb15 pisze:A mozna np. zadać zadanie z podręcznika na lekcji do opracowania i potem poprosić takiego bez ksiązki do zreferowania swoich notatek i wstawić mu ocenę niedostateczną? Sama dyrektorka mówiła mi o takim sposobie... tylko nie wiem, czy to jest w porządku?

Ppodręcznik do matematyki to nie tylko zbór zadań z określonych tematów lekcji, to przede wszystkim tekst matematyczny, który uczniowie muszą się nauczyć czytać i rozumieć. Nauczyciel nie musi wszystkiego sam tłumaczyć. Jeśli tak robi, to ogranicza aktywność poznawczą uczniów. W celu wyjaśnienia pewnych zagadnień powinien uczniów odsyłać do różnych źródeł. Jednym z nich jest właśnie podręcznik i praca z nim jest konieczna.
Odpowiadasz między innymi za to, aby nauczyć uczniów czytania tekstów matematycznych. Wykorzystujesz w tym celu podręcznik i masz prawo posiadania podręczników wymagać, a uczeń ma obowiązek podręcznik posiadać.

dgb15 pisze:jak reagowac na uczniów, którzy ciąglr proszą o powtórne wytłumaczenie pewnych zagadnień podczas gdy nie uważali podczas lekcji?

Ucznia, który nie uważa natychmiast proszę o powtórzenie tego, co powiedziałam. Jeżeli nie uważa, gdy odpowiada jego kolega robię podobnie lub zastępuje odpowiadającego kontynuując jego odpowiedź.
Nieuważanie nie może się uczniowi opłacać.

Awatar użytkownika
dgb15
Posty: 29
Rejestracja: 2008-06-16, 21:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka, Technika
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: dgb15 » 2008-06-21, 12:52

malgala pisze:
dgb15 pisze:A mozna np. zadać zadanie z podręcznika na lekcji do opracowania i potem poprosić takiego bez ksiązki do zreferowania swoich notatek i wstawić mu ocenę niedostateczną? Sama dyrektorka mówiła mi o takim sposobie... tylko nie wiem, czy to jest w porządku?

Ppodręcznik do matematyki to nie tylko zbór zadań z określonych tematów lekcji, to przede wszystkim tekst matematyczny, który uczniowie muszą się nauczyć czytać i rozumieć. Nauczyciel nie musi wszystkiego sam tłumaczyć. Jeśli tak robi, to ogranicza aktywność poznawczą uczniów. W celu wyjaśnienia pewnych zagadnień powinien uczniów odsyłać do różnych źródeł. Jednym z nich jest właśnie podręcznik i praca z nim jest konieczna.
Odpowiadasz między innymi za to, aby nauczyć uczniów czytania tekstów matematycznych. Wykorzystujesz w tym celu podręcznik i masz prawo posiadania podręczników wymagać, a uczeń ma obowiązek podręcznik posiadać.

dgb15 pisze:jak reagowac na uczniów, którzy ciąglr proszą o powtórne wytłumaczenie pewnych zagadnień podczas gdy nie uważali podczas lekcji?

Ucznia, który nie uważa natychmiast proszę o powtórzenie tego, co powiedziałam. Jeżeli nie uważa, gdy odpowiada jego kolega robię podobnie lub zastępuje odpowiadającego kontynuując jego odpowiedź.
Nieuważanie nie może się uczniowi opłacać.
Jesli uczeń nie powtórzy, to wstawiasz Mu jakąś ocene, czy minusa?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: malgala » 2008-06-21, 13:03

Minusów do dziennika nie stawiam ale notuję je w swoim zeszycie. trzy minusy=niedostateczny w dzienniku. Uczniowie o tym wiedzą. Oczywiście w tym przypadku minus tylko wtedy, gdy nie potrafi powtórzyć ostatniego zdania. Jeżeli ma kontynuować odpowiedź kolegi, to oczywiście taka ocena, na jaką się wykaże. A że nie uważał, to nie wie co kolega już powiedział lub nie potrafi odpowiedniego zapisu na tablicy odszukać. No i wiadomo co wtedy. Chyba, że to uczeń bystry i szybko się zorientuje, to wtedy z sytuacji zupełnie dobrze wybrnie.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Jolly Roger » 2008-06-22, 14:17

a jeśłi powtórzy ostatnie zdanie to dostaje plusa? Jeśli nie to dlaczego?
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Jolly Roger » 2008-06-22, 14:44

nie, ale dostaję wypłatę
We gonna ride the sea,

we pray to the wind and the glory

That's why we are raging wild and free

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Jolly Roger » 2008-06-22, 23:57

Daję jej extra minuty dla siebie gdy ja zmywam naczynia.

No, ale próbuj dalej.
We gonna ride the sea,

we pray to the wind and the glory

That's why we are raging wild and free

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: edzia » 2008-06-23, 00:01

Jolly Roger pisze:Daję jej extra minuty dla siebie gdy ja zmywam naczynia.
Ech, też bym tak chciała! :D :D :D :D :D

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Jolly Roger » 2008-06-23, 01:42

Te zasady podpowiadają, że jeśli za jedną czynność karzesz to za przeciwieństwo tej negatywnej czynności należy nagrodzić

czasem wystarczy pochwalić. To tak niewiele, a znaczy bardzo dużo. Nie bądźmy tacy obojętni z postawą roszczeniową wobec innych, bo w końcu to się należy. Z obowiązku. z przypisanej roli.
We gonna ride the sea,

we pray to the wind and the glory

That's why we are raging wild and free

adner
Posty: 455
Rejestracja: 2008-03-28, 19:16
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: podlaskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: adner » 2008-06-26, 08:40

Tak tylko wspomnę, że taką rozpieszczoną postawę reprezentują moi rodzice - jak wpadnie jakaś dobra ocena, to chleb powszedni, ale jak się pojawi jakaś trójka, to od razu wielkie pretensje :roll:
As I kissed her goodbye I said, all beauty must die
And lent down and planted a rose between her teeth

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: edzia » 2008-06-27, 00:21

adner pisze:Tak tylko wspomnę, że taką rozpieszczoną postawę reprezentują moi rodzice - jak wpadnie jakaś dobra ocena, to chleb powszedni, ale jak się pojawi jakaś trójka, to od razu wielkie pretensje
:D :D :D :D :D Rutyna... :wink:

joasia22
Posty: 17
Rejestracja: 2008-08-16, 16:47
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: joasia22 » 2008-09-03, 19:24

Witam wszystkich, moj problem polega na utrzymaniu dyscypliny w klasach 1-3. Czesto najwieksze problemy sa u pierwszaczkow. Wiem, ze dzieci musza sie zaklimatyzowac itd. Staram się być tolerancyjna. Jednak niektórzy uczniowie juz na samym początku przechodzą wszelkie granice. Nie stosuja się do moich polecen, nie chcą brać udziału w zabawach. Nie chodzi o to, że są wystraszone, bo jesli o nic nie pytam to rozrabiaja. A jesli w cos sie bawimy na lekcji i proszę ta osobe o wykonanie jakiejs czynnosci to ona odmawia i zaczyna się smiac. Upominanie ich dziala chwilowo. Oczywiscie potrafią przeprosić, ale po chwili robią to samo. Co mi poradzicie? Nie chce na nich krzyczec, metoda cichego mówienia nie skutkuje. A juz na samym poczatku roku nie chce chodzic do wychowawcow.

Anita@
Posty: 122
Rejestracja: 2008-04-12, 23:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Anita@ » 2008-09-03, 20:29

Może wprowadź jakiś system kar i nagród, żeby ich jakoś zachęcić do pracy. Wprowadź jakieś pieczątki, czy coś podobnego.

joasia22
Posty: 17
Rejestracja: 2008-08-16, 16:47
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: joasia22 » 2008-09-03, 22:48

miwues pisze:
jesli w cos sie bawimy na lekcji i proszę ta osobe o wykonanie jakiejs czynnosci to ona odmawia i zaczyna się smiac.

Stanowczo powtórz polecenie, ciepło ale zdecydowanie patrz dziecku prosto w oczy, bądź pewna tego, co mówisz i czego wymagasz. Nie odpuszczaj. Jeżeli nie pomaga spojrzenie i powtórzenie polecenia, wezwij dziecko do siebie, każ stanąć prosto, przestać się śmiać i przeprowadź półgłosem rozmowę dyscyplinującą. Następny krok to określenie konsekwencji, w razie potrzeby wcielenie ich w życie.
Problem w tym, że mimo ostrzeżeń, tłumaczenia tego, że w szkole trzeba robić to o co prosi nauczyciel, mówienia,że zakonczyć się to może minusem to po chwili uspakajania dzieci znow robia to samo. Przeproszą a po chwili jest powtórka z rozrywki. Próbowałam już tego, zeby wstawali jeśli cos zbroją, ale niektorzy traktuja to jako wyroznienie. Nie wiem czy to dlatego,że stojąc są bardziej widoczni dla reszty klasy. Nie mam doswiadczenia z takimi maluchami, praktyki mialam w klasach 4-6. Chciałabym znaleźć jakiś dobry sposob na te maluchy. Przeciez na poczatkowych lekcjach nie bede juz rozmawiala z wychowawca klasy. Musze starać sie to sama zalatwic.

Sensamilla
Posty: 26
Rejestracja: 2007-08-07, 13:18

Re: dyscyplina w klasie

Postautor: Sensamilla » 2008-09-05, 19:27

jesli w cos sie bawimy na lekcji i proszę ta osobe o wykonanie jakiejs czynnosci to ona odmawia i zaczyna się smiac.

Stanowczo powtórz polecenie, ciepło ale zdecydowanie patrz dziecku prosto w oczy, bądź pewna tego, co mówisz i czego wymagasz. Nie odpuszczaj. Jeżeli nie pomaga spojrzenie i powtórzenie polecenia, wezwij dziecko do siebie, każ stanąć prosto, przestać się śmiać i przeprowadź półgłosem rozmowę dyscyplinującą. Następny krok to określenie konsekwencji, w razie potrzeby wcielenie ich w życie.
quote]

A jakie np konsekwencje? Czym "straszyć" uczniów klasy 5-6 którzy nic sobie nie robią z poleceń, proszenia, wymagań nauczyciela?


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”