Witaj!
Spróbuj w ten sposób: ogłoś, że od kolejnej godziny wychowawczej to klasa przygotowuje lekcje. Skoro nie chcą Cię słuchać, niech znajdą tematy wg nich ciekawe.
Na wychowawczej robisz tzw. "burzę mózgów", niech każdy napisze na karteczce jakie tematy mają się pojawić na godzinie wychowawczej. Niektórzy mogą napisać głupoty, ale nie przejmuj się, Ty wybierasz takie tematy z podanych pzrez nich, które się rzeczywiście na wychoawczą nadają. Możecie wypisać je na tablicy.
Następnie ogłaszasz, że jak ktoś przygotuje lekcje wychowawczą (może to być referat) wstawisz 10 pkt. z zachowania (albo ocenę - do wyboru). Chętni na pewno się znajdą, bo trzeba nazbierać parę pkt. dodatnich przed końcem roku
Po odczytaniu (omówieniu) referatu możesz rozpocząć dyskusję. Zapowiedz też, że jesli ktoś będzie brał udział w lekcjach wychowawczych, tzn. wypowiadał się na konkretny temat, a nie przeszkadzał (
), też nagrodzisz go punktami.
Uwaga! Koniecznie wstawiaj obiecane punkty!
Powodzenia
[ Dodano: 2007-04-05, 08:55 ]
Co do tematów na wychowawczą to może to być np. cykl lekcji "Moje hobby". Chłopcy np. bardzo chętnie omowią historie kariery najsłynniejszych piłkarzy, dziewczynki być może podejmą się tematu anoreksji i bulimii. W zeszłym roku (też miałam klase, którą trodno było czymkolwiek zainteresować i też była to moja pierwsza klasa wychowawcza, mało tego: byłam na rocznym zastępstwie, więc sam widzisz, że sytuacja była trudna) pamietam, że chłopcy przygotowali lekcję na temat szkodliwości używania sterydów.
Podczas lekcji, na której zbieraliśmy tematy lekcji wychowawczych, ktoś napisał (pewnie dla zgrywu), że chce lekcji o "maryśce". No to mieliśmy! Lekcję na temat negatywnych skutków palenia marichuany, którą przygotowali uczniowie.
Psychozabawy i gry absolutnie nie wchodziły w grę, bo klasa nie była zintergowana i nastawiona antagonistycznie. Poza tym im się nie chciało. Motywacją dla nich były punkty z zachowania (dodatnie!) lub oceny, co zadziała u Ciebie - nie wiem, ale próbować trzeba.
Aby zacząć biegać, trzeba najpierw nauczyć się chodzić.