Zdenerwowanie w trakcie sprawdzianu

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Zdenerwowanie w trakcie sprawdzianu

Postautor: koma » 2007-12-09, 22:20

Dushka w pierwszym poście zapytała nas:

"Co zrobić, aby mała tak nie panikowała?"

Ja jej spróbowałam odpowiedzieć:
"A może należałoby w przypadku tej dziewczynki po prostu zrezygnować z oceniania jej w taki sposób?? Przynajmniej na jakiś czas dostosować metody oceniania do indywidualnych potrzeb ucznia."

Od Ciebie usłyszeliśmy, że "dziecko musi nauczyć się panować nad swoim zdenerwowaniem! No to teraz powiedz , w jaki sposób?


[ Dodano: 9 Grudzień 2007, 21:24 ]
miwues pisze: Dziecko musi się nauczyć panować nad swoim zdenerwowaniem, leży to w jego interesie. Póki to nie nastąpi, będzie - z własnej winy - otrzymywać niższe noty.
(podkreślenie moje)
Stanowisko dośc kuriozalne!




Uczeń nie tylko ma umieć, ma również wykazać się tą wiedzą w terminie i formie określonej przez nauczyciela.


...a to jest po prostu nieprawdą!

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Zdenerwowanie w trakcie sprawdzianu

Postautor: koma » 2007-12-09, 22:45

Ty - pedagog - nie wiesz, a dziecko MUSI?? ...a jeżeli nie, to jego wina??



Nieprawdą jest, bo ta forma powinna być dostosowana do ucznia.
Większość uczniów - przeważnie 100% klasy - godzi się na proponowaną przez nauczyciela formę, jednak zdarzają się i tacy, że musimy proces dostosować.

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Zdenerwowanie w trakcie sprawdzianu

Postautor: koma » 2007-12-09, 23:22

Ty mnie prosisz o mniej emocji?? To dlaczego wyrażasz swoją opinię słowami, odnoszącymi sie bezpośrednio do mnie:
Nadopiekuńczość w wychowaniu gorsza od faszyzmu.

Owszem, różnimy się w spojrzeniu na sprawę przedstawioną przez dushka. I zostańmy przy swoich opiniach. Chciałabym tylko, aby nauczyciele rozumieli, ze to oni są w szkole dla ucznia, a nie uczeń po to, aby nauczyciel miał miejsce pracy.


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”