Monopol w szkole prywatnej.

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

KALWI
Posty: 11
Rejestracja: 2015-09-30, 09:16
Przedmiot: Matematyka, Chemia
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Monopol w szkole prywatnej.

Postautor: KALWI » 2017-08-21, 12:52

Witam
Jestrm mgr inż chemii i mgr matematyki, pracuje po 12h na dobę gdyż także udzielam Korepetycje z tych przedmiotów.
Robię to w ramach działalności gospodarczej za którą płacę ok 1200zł Zusu miesięcznie.
Uczę także w szkole prywatnej na umowę zlecenie-na godziny ( 15h tygodniowo)
Ale jest problem, gdyż dyrektorka chce dać mi umowę na etat, który trwa tam 40h tygodniowo.
Dała warunek-zamykam działalność i rezygnuje z pracy w innej szkole(1/3etatu na KN)
Powiedziała że od stycznia zmieniają się przepisy u belfer prowadzący dział. Gospo na Korepetycje nie będzie mógł. pracować w szkole!!!
Czy to prawda? Co sądzicie o tej sprawie.

Melizabeth
Posty: 396
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Monopol w szkole prywatnej.

Postautor: Melizabeth » 2017-08-21, 13:22

Nie słyszałam o takich planowanych zmianach. I od stycznia? Nagle będą ze szkół zwalniać w trakcie roku szkolnego? Nie chce mi się wierzyć...
Tak czy siak, przeanalizuj sobie, czy ci się opłaca taka zamiana. 40 h tygodniowo to 8 dziennie, nie 12. Ale co z wakacjami?

KALWI
Posty: 11
Rejestracja: 2015-09-30, 09:16
Przedmiot: Matematyka, Chemia
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Monopol w szkole prywatnej.

Postautor: KALWI » 2017-08-21, 13:34

Rozumniem ale te 12h dziennie to mój wymysł.
8h w tej szkole....nie uśmiecha mi się aktualizować stronę www, wypełniać kronikę itd
Dziękuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
Ritter von Rodewald
Posty: 171
Rejestracja: 2017-06-17, 15:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Monopol w szkole prywatnej.

Postautor: Ritter von Rodewald » 2017-08-21, 15:39

Przecież prowadzenie działalności gospodarczej to własna, prywatna sprawa.

Żaden etat (państwowy czy tez prywatny) nie ma tutaj z tym nic wspólnego.

Po godzinach etatowych każdy może robić to, co mu pasuje.

Przecież nawet nikt nie musi o tym wiedzieć.
Na powodzenie w osiągnięciu zakładanego celu wpływa wiele czynników, takich jak: osobowość odbiorców, ich wiedza o świecie, kontekst sytuacyjny bądź przyjęte normy postępowania.

Melizabeth
Posty: 396
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Monopol w szkole prywatnej.

Postautor: Melizabeth » 2017-08-21, 23:09

KALWI pisze:Rozumniem ale te 12h dziennie to mój wymysł.


Rozumiem, jak też tak pracuję :) Co prawda w szkole językowej, nie prywatnej, więc mam godzin tyle, ile szkoła i ja możemy. Po prostu można przeanalizować, czy finansowo wyszłoby korzystnie przy zmniejszeniu liczby godzin pracy. Ale jeśli w ramach etatu jest jeszcze strona internetowa, kronika i inne rzeczy (czyli w sumie podobnie jak w szkole publicznej), to może niekoniecznie jest to dobra zmiana. Ja słyszałam nienajlepsze opinie o szkołach prywatnych - z punktu widzenia nauczycieli - więc nie przeniosłabym się na cały etat do takiej. Ale może u was jest lepiej, u nas są żale, że uczeń-klient: ma zdać, bo płaci, nieważne, że nic nie robi, nauczyciele nie mają płatne w wakacje, itp.

Pan Tikczer
Posty: 27
Rejestracja: 2017-07-31, 10:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, WOS, Inne
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Monopol w szkole prywatnej.

Postautor: Pan Tikczer » 2017-08-22, 09:40

Ritter von Rodewald pisze:Przecież prowadzenie działalności gospodarczej to własna, prywatna sprawa.

Od strony prawnej ujmują to niestety inaczej. "Korki" nie są taką formą działalności gospodarczej, o jakiej wszyscy myślimy:
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly ... iscie.html
natomiast jak to się ma do nakazu zamykania tej działalności przez dyrektora, to jeszcze nie doszedłem, a problem ciekawy (w serii "Triumfy socjalizmu w Polsce")


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”