Co o tym myślicie? Jak pomóc uczennicy?

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Hhdhd
Posty: 2
Rejestracja: 2021-09-26, 12:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Co o tym myślicie? Jak pomóc uczennicy?

Postautor: Hhdhd » 2021-09-26, 12:39

Karolina jest uczennicą 1 klasy technikum. Obecnie ma 16 lat. Zachowanie uczennicy od samego początku było niepokojące dlatego już na pierwszej wywiadówce przeprowadziłam inwidualną rozmowę z jej matką. Uczennica pochodzi z domu gdzie rodzice dużo  pracują i nie mają czasu.  Do 4 klasy szkoły podstawowej mama pomagała jej w lekcjach. Jednak  czasami sama miała problemy z zrozumieniem zadań z matematyki. Przestała jej pomagać ponieważ młodszy brat Karoliny poszedł do klasy pierwszej i też potrzebował pomocy. Dlatego na pomoc Karolinie zabrakło czasu. Pomimo że wyniki w nauce Karoliny się pogorszyły rodzice nie zaczeli jej znowu pomagać. Rodzice Karoliny nie przekazywali jej wiedzy i nie tłumaczyli jak wygląda świat .  Najlepiej jest dla nich jeśli córka wychodzi z domu i nie wraca do wieczora. Karolina ma bardzo małą wiedzę o otaczającym świecie. W tym wieku nie wie np. co to podatek, gdzie się płaci rachunki itp. Uczennica jest bardzo nieśmiała. Przerwy spędza samotnie. Nie nawiązuje żadnych relacji z rówieśnikami. Na lekcjiach nie wykazuje aktywności. Poproszona do odpowiedzi bardzo często odpowiada :,, nie umiem,, co skutkuje  tym że dostaje dużo jedynek. Ma trudności w nauce. Otrzymuje słabe oceny z wszystkich przedmiotów. Na półrocze być może otrzyma trzy oceny niedostateczne. Uczennica ma wade wzroku. Jednak w okularach widzi prawidłowo. Obecnie ma wysoką frekwencje i nie opuściła ani jednego dnia w szkole. Zachwonie oraz wyniki w nauce uczennicy są bardzo niepokojące i martwiące. Nauczyciele narzekają na uczennicę że np. nie odrabia zadań domowych, oddaje czyste sprawdziany itp. Dodatkowo Karolina mieszka we wsi i na dojazd do szkoły musi poświęcić dużo czasu. Uczennicy trzeba pomóc w przejściu do następnej klasy oraz nawiązaniu kontaktu z rówieśnikami.

Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”