Uczen, który nie pracuje na lekcji

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

fronczewski2008
Posty: 41
Rejestracja: 2008-06-09, 18:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: opolskie

Uczen, który nie pracuje na lekcji

Postautor: fronczewski2008 » 2009-02-23, 19:01

Jestem nauczycielem j. angielskiego w jednej z klas mam ucznia, który nie nosi książek ani zeszytu i wogóle nie chce pracować. Mówi, że nie obchodzi go mój przedmiot ani to czy dostanie ocenę pozytywna na koniec roku. Rozmowy z panią pedagog pomagaja ale na krótko. Uczeń ma ADHD. Wpisywanie uwag do dziennika, rozmowy z wychowawcą nie pomagają. Z tego co wiem od pani pedagog to matka jest zobowiazana przez kuratora co tydzien wstawiac się do szkoły ale tego nie robi. Proszę o jakies rady jak zmotywowac takiego ucznia do pracy, jak pracowac z uczniem, który ma ADHD.

konrad86
Posty: 205
Rejestracja: 2009-01-06, 18:18
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Uczen, który nie pracuje na lekcji

Postautor: konrad86 » 2009-02-23, 20:36

W tym przypadku wpisywanie uwag nie przyniesie dobrego rezultatu.
Rozmowy, jeśli będą skupiać się na ADHD ucznia też niewiele dadzą.
Piszesz, że matka jest zobowiązana przez kuratora do wstawiania się w szkole co tydzień. Nie wywiązuje się z tego, więc może warto zaangażować w to ojca?
Jeśli oczywiście jest i wykazuje minimalne zainteresowanie dzieckiem, ale to sprawa dla wychowawcy, kuratora.
Mówi, że nie obchodzi go mój przedmiot -trzeba się dowiedzieć czy uczeń się tak zachowuje tylko na Twoich zajęciach czy ogólnie na wszystkich lekcjach.
Jeśli na innych jest w stanie zachowywać się w miarę normalnie, na swoje możliwości, wtedy trzeba udać się po radę do kolegów, koleżanek nauczycieli. Przemyśleć podejście do ucznia oraz rozważyć jak uczeń może nadrobić braki, które prawdopodobnie posiada.