Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

blossom
Posty: 14
Rejestracja: 2008-09-01, 14:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: blossom » 2009-03-27, 08:08

Tak sie zastanawiam.. dlaczego w Polsce nie mozna stosowac tego czego w USA.. zawieszenie ucznia, a w najgorszym wypadku wydalenie lub przeniesienie ze szkoly? Po prostu w niektorych przpadkach, moze to byloby najlepszym wyjsciem..
Ostatnio zmieniony 2009-04-09, 13:43 przez blossom, łącznie zmieniany 2 razy.

Yoka
Posty: 1026
Rejestracja: 2008-04-28, 12:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: Yoka » 2009-03-27, 13:47

też tego nie rozumiem, że to ja mam się tłumaczyć za złe zachowanie ucznia, bo "Co Pani zrobiła, aby uczniowi pomóc?" A on co zrobił, aby dobrze się zachowywać?

Jakby wprowadzono właśnie zaiweszenie ucznia/wydalenie i stosowano je w praktyce (to druga strona medalu), to na pewno pomogłoby w postrzeganiu sszkoły i nauczycieli.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: Jolly Roger » 2009-03-27, 20:06

Ponieważ już wkroczyliśmy na wyższy stopień cywilizacyjny niż amputacja.
Tyle, że zamiast stosować antybiotyki polska szkoła ogranicza się do naparów i okładów z rumianku. Tak się bakterii nie wyeliminuje
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

Aleksandra08
Posty: 101
Rejestracja: 2008-12-29, 20:29
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: lubuskie

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: Aleksandra08 » 2009-03-27, 22:18

Oczywiście to byłoby może niezłe rozwiązanie. Zanim jednak zaczniemy tych uczniów zawieszac i wydalac ze szkół, najpierw zastanówmy się nad sobą. W swojej szkole obserwuję taką sytuację, że uczniowie niekulturalni, a wręcz chamscy występują na apelu po odznakę wzorowego ucznia. Dlaczego ją dostali? Bo dobrze się uczą i "szkoda byłoby, gdyby nie dostali czerwonego paska". Zawsze w takich sytuacjach powtarzam, że sami bat na siebie kręcimy, bo dajemy im w ten sposób komunikat, że mogą robic wszystko, co chcą, a my będziemy im "naciągac" oceny ze sprawowania, bo szkoda dzieciaczków. Jakich dzieciaczków?!- pytam. Przecież to niejednokrotnie banda chamskich gówniarzy, którzy rozkosznymi dzieciaczkami już dawno przestali byc, a ich wybryki to nie przypadki, tylko świadome i perfidne zachowanie.
Inni uczniowie widzą, że ten Kowalski wychodzi na środek po dyplom i nagrodę, a przecież znają go i wiedzą, jak zachowuje się na lekcjach i na przerwach. Jaki więc dajemy komunikat tym dzieciakom? Rób cokolwiek ci przyjdzie głupiego do głowy, a nie zostaniesz ukarany, bo my mamy miękkie serce i "naciągniemy" ci ocenę.
Ja w swojej klasie nie naciągam i zawsze mam najmniej wzorowych. Czy krzywdzę przez to swoje dzieci (klasowe)? Może i tak, ale w perspektywie przyszłego życia... mam nadzieję, że nie.
Rozumiem, że wydalanie to już kary i konsekwencje za poważniejsze wybryki, ale zacznijmy stosowania tych najprostszych i najbardziej elementarnych kar. Może unikniemy dzięki temu śmietników na głowie albo takich ekscesów, jakie czasem budzą powszechne zdumienie, gdy wypływają na światło dzienne w "Wiadomościach".
Pomysł z zawieszaniem i przenoszeniem uczniów do innej klasy lub szkoły nie jest nowy, ale w praktyce, niestety, nikt go chyba nie stosuje. A może powinno się.

Awatar użytkownika
renati23
Administrator
Posty: 3073
Rejestracja: 2007-06-08, 18:48
Przedmiot: Inne

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: renati23 » 2009-03-28, 07:46

W mojej szkole stosowana jest kara przenoszenia do innej klasy - ucznia przeniesiono w połowie II klasy i muszę powiedzieć, że wyszło mu to na dobre :mrgreen: choć na początku były problemy (uczeń przestał przychodzić na lekcje)

Yoka
Posty: 1026
Rejestracja: 2008-04-28, 12:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: Yoka » 2009-03-28, 08:04

u mnie też stosuje się przenoszenie do innej równoległej klasy za karę i niestety nie wpływa to pozytywnie na tych uczniów, wręcz na odwrót.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: dushka » 2009-03-28, 09:22

Niestety, przenosząc ucznia źle zachowującego się do równoległej klasy karzemy niekoniecznie jego, a na pewno - nową klasę.

konrad86
Posty: 205
Rejestracja: 2009-01-06, 18:18
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: konrad86 » 2009-03-28, 10:40

Ciekawy temat. Spodobało mi się to co napisała ulewa.
Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie(wyrzucenie) ze szkoły to ostateczności.

Wybierając jedną z powyższych kar trzeba rozważyć, co da to uczniowi, czy jest to właściwa kara, co ma uświadomić, jak ma działać profilaktycznie na przyszłość. Nie jest to takie oczywiste jak może się wydawać, ponieważ każdy uczeń jest inny.
Wyrzucenie ze szkoły ucznia, który ma nieciekawą rodzinę (rodzina patologiczna) dla określonej grupy (w tym przypadku szkoły) będzie dobrym rozwiązaniem. Gdy zobaczymy to w perspektywie społecznej raczej będzie to złym rozwiązaniem. Jest bardzo prawdopodobne, że zasili szeregi przestępcze.

Dla przykładu:

Co myślimy o osobie, która wybazgrała graffiti na naszym bloku?
Co powiemy, gdy ktoś wybije nam szybę w samochodzie i ukradnie radio? Co wtedy czujemy?
Jak zareagujemy, gdy nasz syn przyjdzie zapłakany i z podbitym okiem, mówiąc, że skradziono mu telefon?

Przecież nie powiemy nie ma sprawy, nic się nie stało. Będziemy wściekli, rozgoryczeni…
No powiemy do poprawczaka, do więzienia z tym bandytą.

Są to sprawy trudne do rozważań teoretycznych, a jeszcze trudniejsze w rzeczywistości.
Uważam, że gdy młoda osoba wylatuje ze szkoły i pozostaje pozostawiona sama sobie w dzisiejszej rzeczywistości zginie, zabłądzi… kto powie, doradzi takiej osobie, co jest dobre, a co złe? Mass media, koledzy po fachu?

A przecież konsekwencje ponoszę ja i Ty oraz całe społeczeństwo.

Dzisiejsze poprawczaki i więzienia(nie wszystkie, ale w większości) to miejsca zdobywania nowych umiejętności przestępczych i patologicznych. Ba! my jeszcze za to płacimy.

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: koma » 2009-03-29, 12:11

Niestety, u nas zapomina się o jednym: odpowiedzialność za wychowanie, a więc i zachowanie młodego człowieka ponoszą rodzice!! Tymczasem o nich w ogóle się nie mówi :evil: Psiocze się na szkołę, karze (nie zawsze) ucznia - i zresztą słusznie, bo przecież ma mózg i zna regulaminy szkolne - a o odpowiedzialności ojca z matką zwykle cisza!

LNowak
Posty: 1
Rejestracja: 2011-02-16, 19:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Zawieszenie, przeniesienie lub wydalenie ze szkoły

Postautor: LNowak » 2011-02-16, 19:20

Po pierwsze mówimy tu o uczniach, więc argumenty:najpierw spójrzmy na siebie, proponuję zamienić w nowy temat.
Wyrzucenie ze szkoły ucznia, który ma nieciekawą rodzinę (rodzina patologiczna) dla określonej grupy (w tym przypadku szkoły) będzie dobrym rozwiązaniem. Gdy zobaczymy to w perspektywie społecznej raczej będzie to złym rozwiązaniem. Jest bardzo prawdopodobne, że zasili szeregi przestępcze.
Nie zgadzam się! Równie dobrze można powiedzieć: Nie "wsadzajmy" do więzienia młodych przestępców, bo nabiorą złych nawyków. Nawet jeśli uczeń pochodzi z rodziny patologicznej, to chyba w jego interesie jest zrobić wszystko by się z tego wyrwać. To najlepsza motywacja do pracy.
Podstawową sprawą życia w społeczeństwie jest zbiór norm i praw. I tak powinno na powrót być w szkole. Regulamin szkoły jest jak regulamin zakładu pracy, każde jego naruszenie musi wiązać się z konsekwencjami.


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”

cron