Czy ja się nadaję?

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

rikola
Posty: 2
Rejestracja: 2007-05-25, 22:00

Czy ja się nadaję?

Postautor: rikola » 2007-05-25, 22:19

Witam !
Jestem nauczycielką matematyki w gimnazjum. Pracę zaczęłam na koniec marca na zastępstwo za nuczycielkę, która poszła na chorobowe i prawdopodobnie odchodzi na emeryturę.
Mam 22 godz. Jak przyszłam okazało się, że nauczycielka przerobiła już we wszystkich klasach cały materiał.
Mam chwile zwątpienia czy nadaję się do tego zawodu. W sumie w żadnej klasie nie potrafię utrzymać względnej dyscypliny i spokoju. Strasznie gadają, niektóre osoby poprafią wstawać i chodzić po klasie. Już nieraz miałam sytuację, że czymś w siebie wzajemnie rzucali jak tylko się odwróciłam. Do tego niektórzy nawet nie chcą nic pisać, a nawet zdażają się tacy których trzeba prosić o wyjęcie zeszytu.
Może powinnam być ostrzejsza, ale skolei jak postawiłam naganę uczniowi to jeszcze bardziej się rozszalał. I zaczął mi grozić. Uwagi nie działają. Pedagog daje porady i rozmawia ale to działa na 1 ucznia, a co z resztą.
Kartkówki nie uspakajają. Już nie mam pomysłów.
I jeszcze czeka mnie hospitacja. Jak dyrektorka zobaczy ten jubel, to nie wiem co sobie pomyśli.

Awatar użytkownika
Nosferata
Posty: 257
Rejestracja: 2006-02-23, 19:33
Przedmiot: Inne

Re: Czy ja się nadaję?

Postautor: Nosferata » 2007-05-26, 09:51

:)

Doskonale rozumiem Twoje kłopoty - borykałam sie z podobnymi przez znaczną cześć semestru , to kłopot wielu początkujących nauczycieli. Tysiące razy zadawałam sobie to samo pytanie, setki razy byłam skłonna zrezygnować i szukać pracy gdziekolwiek