usprawiedliwianie się przez uczniów

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

perełka
Posty: 1
Rejestracja: 2007-05-28, 22:58

usprawiedliwianie się przez uczniów

Postautor: perełka » 2007-05-28, 23:13

Jestem wychowawczynią uczniów pełnoletnich. Frekwencja w klasie w ostatnim czasie wynosi 59%. W związku z tą, dramatyczną sytuacją ustaliłam z dyrektorem, że przyjmuję tylko zwolnienia od lekarzy. Uczennica na razie złożyła na mnie skargę w szkole (ale to tylko kwestia czasu kiedy dojdzie to do kuratorium), że ona jest pełnoletnia i ma prawo sama się usprawiedliwiać, a ja mam jej przedstawić przepis na podstawie którego wymagam od niej zwolnienia lekarskiego. Co ja mam robić jak ona wylicza sobie ilość godzin i pilnuje tylko żeby mieć 50% aby być klasyfikowaną. A ja za jej bzurne usprawiedliwienia np. że pilnowała dzieci sąsiadowi mam usprawiedliwiać godziny?
pereLka

Lisner
Posty: 7
Rejestracja: 2007-07-05, 23:42

Re: usprawiedliwianie się przez uczniów

Postautor: Lisner » 2007-07-06, 12:28

Panna może wnioski do kuratorów składać. Nie sądzę, by usprawiedliwienia typu: pilnowałam dzieci sąsiadów, zrobiły wrażenie na kimkolwiek, by móc jakieś nieprzyjemne Tobie konsekwencje wywołać. Osobiście z praktyką zwolnień lekarskich spotkałam się już dobrych kilka lat temu, jeszcze kiedy sama w LO byłam. Nikt nie miał nic przeciwko. Nie przejmuj się i twardo stój przy swoim. < dlatego nie pałam się do brania klasy pod swoje skrzydła :-) >

cameleonix11
Posty: 8
Rejestracja: 2007-09-07, 22:59

Re: usprawiedliwianie się przez uczniów

Postautor: cameleonix11 » 2007-09-24, 22:34

Mam jeszcze jedną sugestię, która może pomóc.