nieczesty typ ucznia - przemyslenia

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

hav
Posty: 4
Rejestracja: 2009-09-06, 22:15
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

nieczesty typ ucznia - przemyslenia

Postautor: hav » 2009-09-06, 22:31

Witam serdecznie

Chciałem Wam, nauczycielom, opisać przykład ucznia (być może spotkaliście się już z takim), ucznia z ADHD, ale nie do tego stopnia, że codziennie wszczyna bójki lub nie kontroluje własnych zachowań, chodzi bardziej o emocjonalne ADHD. Jest zdolny, ale się nie uczy, na sprawdzianach otrzymuje średnie, czasem lepsze, częściej gorsze oceny, lepsze z tego co lubi, np. z matematyki, choć nie widać po nim żeby się specjalnie starał, jedynie na twarzy i w zadaniach klasowych z tego przedmiotu dostrzegalna jest pasja, lub chociaż jakieś zaangażowanie i niewykorzystywany potencjał. Poza tym często jest sprawcą lub współuczestnikiem różnych, mniejszych lub większych afer szkolnych, a w klasie głównie koncentruje się na błaznowaniu, rozśmieszaniu klasy – z tego słynie. Pomiędzy nim a nauczycielami panuje ‘’rywalizacja’’ o pozyskanie uwagi całej klasy. Nie jest jednak arogancki w stosunku do nauczycieli, nie używa gorzkich słów, rozdrażnia ich jednak, bo wiadomo – uczeń z niego mało pilny, a dodatkowo klasę wytrąca z uwagi. Nauczyciele widzą w nim potencjał, ale nie wykorzystywany, ma bujną wyobraźnię.

Czy spotkaliście się z taką osobą? Jak się na nią zapatrywaliście, mieliście jakieś głębsze przemyślenia?
A może teraz, pomimo że nie mieliście do czynienia z takim uczniem, może po tym co napisałem chcielibyście cos na temat takiej osoby powiedzieć?
Bardzo mnie ciekawi Wasza opinia, zapraszam.

upieczona.anglistk
Posty: 233
Rejestracja: 2008-10-12, 10:13
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

Re: nieczesty typ ucznia - przemyslenia

Postautor: upieczona.anglistk » 2009-10-04, 14:48

mam podobny problem. uczen z ADHD zdolny, ale kladzie kazda lekcje

Awatar użytkownika
sylwiam81
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-23, 20:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: nieczesty typ ucznia - przemyslenia

Postautor: sylwiam81 » 2009-11-27, 19:11

ja wystwiam ze średniej arytmetycznej,czyli patrzę za co uczeń miał daną ocenę, czy za sprawdzian czy za zadanie domowe,zawsze jakaś ocena jest ważniejsza od drugiej

konrad86
Posty: 205
Rejestracja: 2009-01-06, 18:18
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: nieczesty typ ucznia - przemyslenia

Postautor: konrad86 » 2009-11-27, 21:37

hav pisze:Nauczyciele widzą w nim potencjał, ale nie wykorzystywany

To bardzo charakterystyczne dla wielu uczniów :mrgreen:

malgosi35
Posty: 126
Rejestracja: 2007-05-23, 17:51

Re: nieczesty typ ucznia - przemyslenia

Postautor: malgosi35 » 2009-11-27, 23:03

Moim wielkim marzeniem jest spotkanie ucznia/studenta z ,,ADHD'', który coś sobą reprezentuje.
Małgorzata

konrad86
Posty: 205
Rejestracja: 2009-01-06, 18:18
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: nieczesty typ ucznia - przemyslenia

Postautor: konrad86 » 2009-11-28, 08:21

hav pisze:ucznia z ADHD, ale nie do tego stopnia, że codziennie wszczyna bójki lub nie kontroluje własnych zachowań, chodzi bardziej o emocjonalne ADHD


malgosi35 pisze:Moim wielkim marzeniem jest spotkanie ucznia/studenta z ,,ADHD'', który coś sobą reprezentuje.


Wystarczy, że ktoś powie ADHD i już wiemy o co chodzi. W społeczeństwie utwierdza się kolejny stereotyp osoby typu "święta krowa". To wszystko dzięki nieodpowiedzialnym psychologom, nauczycielom, rodzicom.

Sami nazywamy ich innymi, nadpobudliwymi, "nienormalnymi", a wiadomo, że "Kłamstwo powtórzone 100 razy, staje się prawdą" – i tak niestety jest.

malgosi35
Posty: 126
Rejestracja: 2007-05-23, 17:51

Re: nieczesty typ ucznia - przemyslenia

Postautor: malgosi35 » 2009-11-28, 13:48

Chyba mnie nie zrozumiałeś.
ADHA napisałam w ,, '' aby podkerślić pewien styl zachowania.
Traktuję taką osobę jak ,,świetą krowę'' jeśli coś sobą reprezentuje.
Dowcipna rozmowa na odpowiednim poziomie jeszcze nikomu nie zaszkodziła, nawet jako przerywnik w czasie zajęć i do tego dążę (do rozmowy) w kontakcie z takimi osobami. Na etapie nauczania w którym biorę udział (studia), opanowanie takich osób jest dosyć łatwe
Niestety, najczęściej za fasadą ,,ADHD'' nic się nie kryje.

A Twoja wypowiedź jests pełna sprzeczności.
Wystarczy, że ktoś powie ADHD i już wiemy o co chodzi. W społeczeństwie utwierdza się kolejny stereotyp osoby typu "święta krowa". To wszystko dzięki nieodpowiedzialnym psychologom, nauczycielom, rodzicom.

Nie wiem czy nieodpowiedzialnym. Dzieki określeniu czym jest ADHD te osoby mają szansę w kolejnych etepach edukacji udowodnić swoją wartość. Kiedyś były spychane na margines jako właśnie inne, nienormalne, nieprzystosowane.

Sami nazywamy ich innymi, nadpobudliwymi, "nienormalnymi", a wiadomo, że "Kłamstwo powtórzone 100 razy, staje się prawdą" – i tak niestety jest.

A co tu jest prawdą a co kłamstwem?
Małgorzata

konrad86
Posty: 205
Rejestracja: 2009-01-06, 18:18
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: nieczesty typ ucznia - przemyslenia

Postautor: konrad86 » 2009-11-28, 18:07

malgosi35 pisze:Chyba mnie nie zrozumiałeś.
ADHA napisałam w ,, '' aby podkerślić pewien styl zachowania.

Myślę, że bardzo dobrze Cię zrozumiałem. Wcześniejszy post nie pisałem osobiście do Ciebie, tylko ogólnie.
malgosi35 pisze:Dowcipna rozmowa na odpowiednim poziomie jeszcze nikomu nie zaszkodziła, nawet jako przerywnik w czasie zajęć i do tego dążę (do rozmowy) w kontakcie z takimi osobami.

Naturalnie.
Niestety, najczęściej za fasadą ,,ADHD'' nic się nie kryje.

Skoro się nic nie kryje to po co stygmatyzować ucznia określeniem ADHD? Właśnie o to mi chodziło.
malgosi35 pisze:Nie wiem czy nieodpowiedzialnym.

Jeśli ktoś na siłę szuka u dziecka (ucznia) chorób i zaburzeń jest w mojej ocenie nieodpowiedzialny.
malgosi35 pisze:Dzieki określeniu czym jest ADHD te osoby mają szansę w kolejnych etepach edukacji udowodnić swoją wartość.

A wcześniej nie miały takiej szansy? Systematyczna nauka, większa kultura osobista wobec nauczycieli i kolegów/koleżanek - i wszystko będzie dobrze.
malgosi35 pisze:Kiedyś były spychane na margines jako właśnie inne, nienormalne, nieprzystosowane.

Racja, teraz to mają z tego powodu profity.
malgosi35 pisze:A co tu jest prawdą a co kłamstwem?

Według mnie prawdą jest to że ADHD to takie pójście na łatwiznę, zrzucenie odpowiedzialności na innych, bo tak po prostu łatwiej.


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”