Witam wszystkich
Aniu, tak na szybko mogę Ci opisać sytuację w moim zespole (kl.II), mam nadzieję, że pomogę, a jeśli nie pomogę to przynajmniej nie zaszkodzę
Najczęstsze problemy:
-moralne - kłamstwa, zrzucanie winy na innych, brak poczucia odpowiedzialności za własne błędy, świadome używanie wulgaryzmów
-estetyczne - nieszanowanie swoich podręczników, zeszytów i przyborów szkolnych, szybkie, niestaranne wykonywanie prac pisemnych i plastycznych, nieutrzymanie porządku na swojej ławce i wokół siebie, brak dbałości o schludny wygląd (zwłaszcza chłopcy nie dbają o czystość ubrań, plamią ręce atramentem robiąc "tatuaże"), ale również - jak wspomniał poprzednik - nieestetyczne nawyki (dłubanie w nosie, ziewanie czy kasłanie bez zasłaniania ust)
-społeczne- kłótnie wśród rówieśników z błahych powodów, rozwiązywanie konfliktów za pomocą krzyku, popychania, dokuczania, brak autorytetów, brak poszanowania dla nauczycieli i osób starszych, niechęć do stosowania regulaminów
-fizyczne- j.w. - zaburzenia małej motoryki, obniżona sprawność fizyczna, szybkie męczenie i znużenie ćwiczeniami
-intelektualne- trudności z wejściem w etap myślenia abstrakcyjnego, niestosowanie zasad poprawnej pisowni, niechęć do zadań wymagających samodzielnego, twórczego myślenia, czytanie bez zrozumienia treści
Dodam jeszcze, że wspomniane problemy dotyczą kilku osób w klasie, większość zespołu to grzeczne, pilne, ambitne dzieciaki