Praca z młodzieżą zdemoralizowaną - resocjalizacja

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Setsi
Posty: 4
Rejestracja: 2009-03-01, 14:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Praca z młodzieżą zdemoralizowaną - resocjalizacja

Postautor: Setsi » 2009-11-30, 18:12

Witam wszystkim. Piszę bo jest mi ciężko...Nie oczekuję jakiegoś cudownego rozwiązania, by położyć kres moim problemom. Piszę, by dać upust swoim emocjom.
Jestem początkującą wychowawczynią w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym.
Praca nie jest łatwa...od samego początku miałam pod górkę. Popełniałam błędy - mniejsze lub większe, brałam na klatę wszelką krytykę...Ale czuję, że już nie daję rady. Czuje sie osamotniona, a przeciwko sobie mam całą grupę wraz z wychowawcami z którymi współpracuję. Oczekiwali ode mnie już na początku bym zaistniała w grupie, bym zdobyła akceptacje, respekt...ale przecież to jest dla mnie na tym etapie niewykonalne.
Minęły 3 miesiące a ja w grupie nie zaistniałam...Ciągle jestem manipulowana przez wychowanki, oszukiwana, wykorzystywana...
Miałam za bardzo otwarte serce, chciałam być dobra i pomocna...za to dostałam w tyłek i to nie jeden raz.
Nie mogę spać w nocy, do pracy jadę napięta, wchodzę do grupy ze stresem "bo co dziś się znowu wydarzy, co znów mi pójdzie nie tak, gdzie znów popełnię błąd".
Czuję ze tracę grunt pod nogami. W nerwach popełniam kolejne błędy, nie jestem już w stanie logicznie myśleć, z każdej strony dostaję cios....

konrad86
Posty: 205
Rejestracja: 2009-01-06, 18:18
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Praca z młodzieżą zdemoralizowaną - resocjalizacja

Postautor: konrad86 » 2009-11-30, 18:58

Setsi pisze:Praca nie jest łatwa...od samego początku miałam pod górkę.

Idąc pracować do takiego ośrodka powinnaś się z tym liczyć.
Setsi pisze:Popełniałam błędy - mniejsze lub większe

Każdy błędy popełnia - ważne czy wyciąga się wnioski na przyszłość.