Uczeń patrzący jak w obraz

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

323
Posty: 30
Rejestracja: 2009-06-22, 15:30
Przedmiot: Geografia
Lokalizacja: mazowieckie

Uczeń patrzący jak w obraz

Postautor: 323 » 2010-03-29, 22:28

Witam,
mam problem z jednym uczniem z gimnazjum.
Na każdej lekcji patrzy na mnie jak w obraz i się tak słodko uśmiecha :) Nic nie jest w stanie rozproszyć jego uwagi. Jestem młodą nauczycielką i nie wiem, jak powinnam zareagować na takie zachowanie. Jest to krępujące, kiedy ktoś patrzy na mnie w ten sposób przez 45 minut.
Nie wiem, czy wątek taki był już podejmowany. Proszę, podpowiedzcie, co robić :?

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Uczeń patrzący jak w obraz

Postautor: edzia » 2010-03-29, 23:36

323 pisze: Jest to krępujące, kiedy ktoś patrzy na mnie w ten sposób przez 45 minut.
Jeśli sprawdzian pisze, to też? ;)

konrad86
Posty: 205
Rejestracja: 2009-01-06, 18:18
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Uczeń patrzący jak w obraz

Postautor: konrad86 » 2010-03-30, 07:51

323 pisze:jak powinnam zareagować na takie zachowanie

Pewnie uczeń robi to świadomie i prowokacyjnie... proponuje zastanowić się nad dwoma rozwiązaniami:
1) prowadź lekcję normalnie, nie myśląc o tym, że ten uczeń "specyficznie" się zachowuje, a do niego samego miej "neutralne nastawienie" (nie obawiaj się że Cię ocenia itp.) Z czasem to "dziwne" zachowanie ucznia powinno minąć.
2) po lekcji w cztery oczy pogadaj z nim na ten temat, że jak się tak patrzy na Ciebie to Ty się źle czujesz, uczniowie z klasy również mogą to różnie interpretować, dlatego prosisz go aby zmienił swoją postawę wobec Ciebie na lekcji.

Jedliński
Posty: 547
Rejestracja: 2008-09-20, 18:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Fizyka
Lokalizacja: śląskie

Re: Uczeń patrzący jak w obraz

Postautor: Jedliński » 2010-03-30, 22:25