nauczycielmatematyki pisze:uż na koniec roku powinni mieć 1, bo nie znają nawet podstaw
Więc czemu nie otrzymali tych jedynek?
nauczycielmatematyki pisze:Jestem przekonana, że lekcja jest nudna...a dlaczego...bo tych trzech czy czterech uczniów kompletnie nie ma pojęcia o czym ja mówię.
O ile dobrze zapamiętałam z Twoich wcześniejszych postów to wcześniej pracowałaś w gimnazjum.
Inaczej pracuje się z gimnazjalistami i inaczej z IV czy V klasą szkoły podstawowej.
A obecna V to przecież jeszcze jak ubiegłoroczna IV.
Suche przekazywanie wiadomości do dzieci nie dotrze. One muszą działać. Wiadomo, że pewne zagadnienia nauczyciel musi wytłumaczyć sam (tych nie ma znów tak dużo), do innych uczniowie dochodzą samodzielnie tylko odpowiednio kierowani.
Matematyka wymaga wielu ćwiczeń i te mogą wydawać się dzieciom nudne. Dlatego też trzeba je uatrakcyjnić.
Na tym etapie nauczania wiele zagadnień da się wprowadzić w formie zabawy.
Ćwiczenia doskonalące jakąś umiejętność mogą przybierać formę turnieju, krzyżówek matematycznych, matematycznego domina, ukrytych pod działaniami matematycznymi haseł, wyścigów i co nam tylko przyjdzie do głowy. Dzieciaki to uwielbiają.
Co do tej odstającej trójki, to nie możesz wymagać od nich wykazania się tymi samymi umiejętnościami co reszta klasy. Stawiaj przed nimi zadania łatwiejsze. Na początek nawet niech to będzie coś bardzo prostego niekoniecznie związanego z tematem lekcji. Musi to być coś, z czym sobie poradzą. Niech odniosą pierwszy sukces. Niech to będą nawet zadania na poziomie III klasy, ale niech poczują radość z sukcesu. Potem możesz stopniowo stawiać przed nimi zadania trudniejsze. Nie mogą jednak na lekcji się nudzić. Nie można pozostawić ich bez zajęcia, bo wtedy wszelkimi sposobami będą próbowali zwrócić na siebie uwagę.
Ogólnie klasa zdolna, fajna, reagująca bardzo na uwagi wychowawcy czy rodziców ale przecież nie mogę po każdej lekcji lecieć do wychowawcy.
Nawet nie powinnaś.
To jest Twoja lekcja i to Ty musisz sobie na niej poradzić z uczniami.
Przestań się bać uczniów i zacznij działać zamiast z góry zakładać, że się nie uda.
Twoją bezradność uczniowie zawsze wyczują. Więcej pewności siebie.