Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-03, 21:37

Mam następujący problem. Uczę pare klas pierwszych liceum angielskiego. Jest to kontynuacja nauki z gimnazjum (i szkoły podstawowej). Poziomy pre - intermediate i intermediate (czyli dość wysokie). W klasie znalazła się dziewczyna która nigdy nie uczyła się angielskiego, ani w szkole ani prywatnie. Pochodzi z innego miasta i komisja rekrutacyjna przeoczyła ten fakt. Wszystkie dzieci z mojego miasta mają język angielski w szkołach więc jest to sytuacja niespotykana u nas.
Kiedy rozmawiałam na ten temat w wychowawczynią stwierdziła że jest to duzy problem i prawdopodobnie trzeba będzie dziewczynkę "wydalić ze szkoły" (mieszka w internacie i przeprowadziła się z małego miasteczka specjalnie by uczyć się w naszym liceum).
Co może zrobić szkoła z takim przypadkiem? Co należy do mnie? Żal mi trochę tej dziewczyny, bo bardzo się cieszy i jest podekscytowana że się znalazła w większym mieście, w szkole.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: vuem » 2010-09-04, 12:48

Komisja rekrutacyjna przeoczyła ten fakt...nie robicie jakichś placement test? Znacie kandydatów np. z gimnazjum? Czy po prostu z założenia robicie grupę pre i inter?

Uczennica powinna mieć możliwość uczenia się tego języka od podstaw, a kontynuowania innego.
Można zorganizować dla niej dodatkowe zajęcia, by pomóc nadrobić różnice w umiejętnościach kolegów z grupy pre-inter.

Na pewno podejście cytowanej wychowawczyni jest...takie słowa i tak są edytowane, więc odpuszczę sobie.

Popełnić błąd, zrobić dziecku krzywdę i zamiast błąd naprawić, to się człowieka pozbyć chce ..."książkowy" przykład urzędnika państwowego przypadkiem w roli nauczyciela występującego.

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 13:23

Komisja rekrutacyjna i szkoła przeoczyła ten fakt. Dopiero ja im to zasygnalizowałam.
Wyszło to gdy dzieliłam uczniów na grupy w/g wyniku egzaminu gimnazjalnego.
Ona jest w grupie pre inter.
Nie umie nic dosłownie. Nie uczyła się prywatnie. W sp i gim miała niemiecki.

I teraz mam takie pytanie: czy jest możliwe żebym poświęciła moją godzinę karcianą na zajęcia wyrównawcze z tą dziewczynką? Czy dyrekcja poszłaby na to?

Gdy coś napomknęłam o tym wychowawczyni zaczęła mówić że dziewczyna musi uczyć sie tego i zaliczać to samo co reszta klasy. Czy ona MUSI w tym przypadku mieć nauczanie indywidualne języka? Jak to jest?
Co można tu zrobić?

epilot
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-18, 13:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: epilot » 2010-09-04, 16:26

A od czego sa godziny karciane?

Jaki problem posiedzieć na nich z tą uczennicą i nadrobić zaległości (przynajmniej w niewielkim stopniu)?

Oceny do zwykłego dziennika na podstawie materiału z zajęć (godzina karciana).

I po problemie...

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-12, 16:40

Tak, będę siedzieć z tą dziewczyną po lekcjach i nadrabiać. Będę musiała zacząc od zupełnych podstaw. Martwi mnie to, że będę musiała wymagać od niej i oceniać ją za to co robi jej klasa, i reszta kolegów. Będzie musiała pisać te same sprawdziany itd. Pani dyrektor chce żeby miała chociaż tą dopuszczającą. Trochę średnio mi się to podoba. Wolałabym ją oceniać "bardziej sprawiedliwie" - ale co zrobić...

Majrzena
Posty: 88
Rejestracja: 2008-12-08, 19:31
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: lubuskie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: Majrzena » 2010-09-12, 16:51

Ja też "karcianą" przeznaczyłam na pracę z jedną uczennicą - dyrekcja nie robi problemów.

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-12, 16:59

No moja dyrekcja również jest jak najbardziej ZA!
Tylko średnio widzę to jak będę ją oceniać za to samo co osoby które uczą sie angielskiego już conajmniej 6 lat. Boję się, że ona tak szybko nie nadrobi materiału, a poza tym przecież klasa idzie ciągle do przodu. srednio mi się widzi wstawianie jej dopuszczającej, a to mało możliwe żebym przy jednej godzinie tygodniowo nauczyła ją jakichś niesamowitych rzeczy w błyskawicznym tempie.

pocachontas
Posty: 36
Rejestracja: 2010-06-17, 10:46
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: pocachontas » 2010-09-28, 13:30

A dostosowanie wymagań do poziomu ucznia? Może w tą stronę można?

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: vuem » 2010-09-28, 13:41

Tylko "nieformalnie".

pocachontas
Posty: 36
Rejestracja: 2010-06-17, 10:46
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: pocachontas » 2010-09-28, 13:44

W takim razie jeżeli dyrektor podejdzie życzliwie to może być dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: vuem » 2010-09-28, 13:54

Niezbyt fortunne rozwiązanie w kontekście "poczucia sprawiedliwości" wobec wymagań stawianych innym uczniom. "Chodzimy do tej samej klasy, uczymy się na tym samym poziomie - oficjalnie, ale jej wystarczy tylko cząstka tego, czego się wymaga od nas".

Nie rozumiem znaczenia "życzliwego podejścia" dyrektora do wymagań określanych przez nauczyciela...no chyba, że chodzi o "krycie" działań niezgodnych z PSO.

Myślę, że nie ma innego wyjścia poza stawianiem czoła "normalnym" wymaganiom i "gonieniem tyłów" w pocie czoła.
Dziewczyna będzie walczyć o "być albo nie być", może i zdarzy się jej poprawka, ale cóż.
Stawianie jej z zasady min. dop-a nie jest dobrym rozwiązaniem, bo również będziesz musiała "odpuścić" innym.

Czekoladogorzka, czy poza Twoją karcianą godziną, dziewczyna nie może też pobiegać na jakieś lekcje, czy kurs? Są w szkole inni angliści?

antares140
Posty: 96
Rejestracja: 2009-11-11, 00:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: łódzkie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: antares140 » 2010-11-28, 12:08

vuem pisze:Niezbyt fortunne rozwiązanie w kontekście "poczucia sprawiedliwości" wobec wymagań stawianych innym uczniom. "Chodzimy do tej samej klasy, uczymy się na tym samym poziomie - oficjalnie, ale jej wystarczy tylko cząstka tego, czego się wymaga od nas".

Nie rozumiem znaczenia "życzliwego podejścia" dyrektora do wymagań określanych przez nauczyciela...no chyba, że chodzi o "krycie" działań niezgodnych z PSO.

Myślę, że nie ma innego wyjścia poza stawianiem czoła "normalnym" wymaganiom i "gonieniem tyłów" w pocie czoła.
Dziewczyna będzie walczyć o "być albo nie być", może i zdarzy się jej poprawka, ale cóż.
Stawianie jej z zasady min. dop-a nie jest dobrym rozwiązaniem, bo również będziesz musiała "odpuścić" innym.

Czekoladogorzka, czy poza Twoją karcianą godziną, dziewczyna nie może też pobiegać na jakieś lekcje, czy kurs? Są w szkole inni angliści?



Jedna godzina tygodniowo nic jej nie da i nie będzie na takim samym poziomie co reszta klasy! Czekoladogorzka czy waszym liceum są podziały na grupy językowe czy każdego ucznia z założenia wpychacie na dany poziom w tym przypadku pre - intermediate? Uważam że dziewczyna powinna nauczyć się podstaw a potem dopiero wymagać tego co robi klasa, ja podzielam pogląd dyrektora żebyś wstawiać jej ocena dopuszczającą! A ta dziewczynka jak sobie radzi z drugiem językiem obcym ?

Padło tu pytanie o korepetycje czy kursy i tu pojawia się problem bo może jej rodzina nie ma na to pieniędzy! Uważam, że korki czy kursy to nie rozwiązanie problemu, trzeba spróbować nauczyć ją czegoś w szkole nawet jeśli nauczy się najprostszych rzeczy to i tak już będzie dużo. W polskiej szkole jest coś takiego, nie radzisz sobie to na korepetycje, w mojej szkole pani dyrektor na jednej z rad pedagogicznych powiedziała co o tym sądzi. Ja pracuje w szkole prywatnej wiec u nas jest trochę inaczej my nie mówimy idź na korepetycje ( bo nasza szkoła się reklamuje z indywidualnym podejściem do ucznia i że nikt nie potrzebuje korepetycji) związku z tym jeśli ktoś ma jakieś braki to dostaje od dyrekcji godzinę czy dwie na nadrobienie indywidualnie z nauczycielem a nie wspomnę o tym, że mamy różnego rodzaju kółka czy fakultety z przedmiotów. Ach Trochę Reklamy na sam koniec :)

adner
Posty: 455
Rejestracja: 2008-03-28, 19:16
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: podlaskie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: adner » 2010-11-28, 12:22

Nikt jej nie kazał iść do klasy z kontynuacją angielskiego. Przy rekrutacji ma się wybór - zdecydowała się to niech nadrabia. Często się tak dzieje, że ktoś ma w gimnazjum niemiecki czy francuski a w liceum uczy się na przykład rosyjskiego. Kwestia poświęcenia temu czasu(ja tak mam z niemieckim - w gimnazjum miałem francuski a w liceum od razu kontynuacja niemieckiego).
As I kissed her goodbye I said, all beauty must die
And lent down and planted a rose between her teeth

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: vuem » 2010-11-28, 18:52

antares140 pisze:Jedna godzina tygodniowo nic jej nie da i nie będzie na takim samym poziomie co reszta klasy!


Czy sądzisz, że bez powodu pytałem o innych anglistów? Czy bez powodu wspomniałem o dodatkowych lekcjach, czy kursie? :wink:

antares140
Posty: 96
Rejestracja: 2009-11-11, 00:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: łódzkie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: antares140 » 2010-11-28, 19:10

vuem pisze:
antares140 pisze:Jedna godzina tygodniowo nic jej nie da i nie będzie na takim samym poziomie co reszta klasy!


Czy sądzisz, że bez powodu pytałem o innych anglistów? Czy bez powodu wspomniałem o dodatkowych lekcjach, czy kursie? :wink:


Tylko widzisz piszesz o kursach a rodzice o to tej młodej osoby mogą powiedzieć, że nie mają na to środków finansowych a szkoła jest po to żeby nauczyć, ciekawi mnie tylko jak ta dziewczynka radzi sobie z drugim językiem obcym! Szanowna pani wychowawczyni mówiła o wyrzuceniu jej ze szkoły nie wypowiem się na temat tej nauczycielki a nie lepiej zmienić jej klasę na klasę gdzie angielski jest na poziomie podstawowym.

W moim mieście jest tak, że w liceach państwowych nauczyciele językowi robią na początku roku szkolnego testy i dopiero wtedy przydzielają do grup językowych i takie pomyłki się nie zdarzają.

Choć w tym przypadku uważam podobnie jak vuem, jeśli dyrekcja dała Ci tylko jedną godzina na wyrównanie braków to uważam że powinnaś zasugerować jej jakiś kurs bądź korepetycje.


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”