Postautor: malgala » 2011-12-15, 22:08
zyta82, tak trzymaj.
Dziewczyna próbuje swoich sił. Musisz być konsekwentna, bo inaczej pociągnie za sobą innych.
1. Szukaj wsparcia w kimś, czyj autorytet ona uznaje.
2. Prośby zastąp stanowczym poleceniem odłożenia telefonu, katalogu, czy innych przedmiotów, którymi akurat się zajmuje.
3. Gdy widzisz, że nie uważa poleć jej powtórzyć swoje lub wypowiadającego się ucznia ostatnie zdanie. Nie potrafi - niedostateczny.
4. Przeprowadź koniecznie rozmowę z opiekunem SU, przedstawiając dokładnie jej zachowanie i postawę.
5. Poinformuj o jej zachowaniu wychowawcę i rodziców.
Spróbowałabym dodatkowo jeszcze jednego. Wybierz z tej klasy grupę tych najbardziej przeszkadzających uczniów i daj im do przygotowania i przedstawienia na forum klasy jakieś zagadnienie. Nie jestem polonistką, nie znam programu ani zagadnień omawianych w klasie II, ale może to być na przykład moda kobieca i męska omawianej akurat epoki, ideał kobiety lub coś w tym stylu. Daj im na to na przykład 2 tygodnie, a potem niech zaprezentują efekty swojej pracy klasie. Po prezentacji niech sami ocenią wkład pracy każdego z tej grupy, niech wypowiedzą się, co im w przygotowaniu przeszkadzało, co ułatwiało pracę. Pozostali uczniowie też niech się wypowiedzą jak odebrali wystąpienie kolegów, co im się podobało, co by zmienili. Ty oceń wkład pracy, stronę merytoryczną i umiejętność przekazu.
Takie mini projekty niech potem przygotowują inne grupy. Kolejne mogą być już bardziej powiązane z omawianymi aktualnie zagadnieniami. Może nawet ich tematy zaplanujecie wspólnie.
Dlaczego zaangażowałabym ją w pierwszej kolejności do realizacji jakiegoś projektu?
Metoda "kija i marchewki".
Kij - stanowcze egzekwowanie właściwego zachowania i kary za niewłaściwe.
Marchewka - szansa na wykazanie się.