Postautor: iluka » 2014-06-07, 16:19
§ 8 ust. 2 pkt 1 (dokumentacja przedstawiona w formie opisu i analizy realizacji wymagań, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów).
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją:
a) opracowanie, wdrożenie i ewaluacja własnych programów zajęć pozalekcyjnych rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów,
b) opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu własnego dla uczniów (ucznia) o szczególnych potrzebach edukacyjnych,
c) opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu własnego obejmującego pracę dydaktyczną bądź wychowawczą,
d) współtworzenie, wdrożenie i ewaluacja dokumentów wewnętrznych szkoły (programu rozwoju szkoły, programu wychowawczego, programu profilaktyki, statutu),
e) opracowanie, wdrożenie i ewaluacja projektów międzyprzedmiotowych na poziomie szkoły (np. konkursy biblioteczne, sportowe, twórczości artystycznej itp.),
f) opracowanie projektów i przeprowadzenie konkursów międzyszkolnych (z opisem i analizą efektów tych działań, a także ze wskazaniem jak wpłynęły one na podniesienie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły),
g) wymierne efekty wynikające z przygotowań uczniów do konkursów międzyszkolnych, olimpiad, konkursów ogólnopolskich,
h) badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów (narzędzia badawcze, przeprowadzenie badań, analiza, wnioski do dalszej pracy),
i) tworzenie systemu badania osiągnięć edukacyjnych oraz jego ewaluacja,
j) ewaluacja wewnątrzszkolnego systemu oceniania i przedmiotowych systemów oceniania,
W życiu bowiem istnieją rzeczy, o które warto walczyć do samego końca. Paulo Coelho