Od 1.09.1983 r. pracuję jako nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym . Jestem absolwentką UJ w zakresie pedagogiki specjalnej (Kraków 13.06.1983 r.) oraz 4-semestralnego Podyplomowego Studium Logopedii w WSP w Krakowie (Kraków 1990 r.) . Dawno temu zostałam mianowana z urzędu . Dopiero 31.05.2017 r. zakończyłam staż na nauczyciela dyplomowanego ( wcześniej nie ubiegałam się o awans ) . 30 czerwca 2017 r. złożyłam w Kuratorium Oświaty wymaganą dokumentację na dyplomowanie wraz z wnioskiem o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego .
W dniu 14.07.2017 r. otrzymałam pismo z Kuratorium Oświaty , że posiadam braki formalne w dokumentacji , a mianowicie ,,Brak dokumentu potwierdzającego posiadanie kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela pracującego z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną '' . Polecono mi , abym w ciągu 14 dni uzupełniła wniosek . W przeciwnym wypadku wniosek pozostanie bez rozpatrzenia .
Nadmieniam , że nie posiadam wymaganego przez KO dokumentu .
Bardzo proszę o pomoc. Czy KO ma prawo żądać ode mnie dodatkowego dokumentu potwierdzającego moje kwalifikacje (?) , skoro paragraf 27 obowiązującego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli wyraźnie mówi , że "... Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia na podstawie mianowania, którzy spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela ''.
Czy coś się zmieniło w przepisach oświatowych o czym ja nie wiem ? . Z góry dziękuję za szybką pomoc .