polonista na świetlicy a staż

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

myszka12b
Posty: 4
Rejestracja: 2018-01-26, 00:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

polonista na świetlicy a staż

Postautor: myszka12b » 2018-01-26, 00:23

Hej!
Jestem tu całkiem nowa ( w zawodzie również), ale śledzę forum i widzę, że jest tu naprawdę sporo osób, która zna się na rzeczy. Mam pewien problem.. Mianowicie zaczęłam we wrześniu staż w szkole podstawowej na nauczyciela kontraktowego i jestem zatrudniona w świetlicy szkolnej. Z wykształcenia jestem polonistką i dyrektor szkoły wyznaczył mi na opiekuna również polonistkę. Jednak ona się mną zbytnio nie przejmuje.. W związku z tym, że naprawdę chciałabym zacząć działać w moim kierunku poprosiłam ją (w sumie zapytałam), czy jest możliwość, abym poprowadziła u niej kilka lekcji języka polskiego ( w ramach comiesięcznych obowiązkowych zajęć prowadzonych lub nawet całkiem charytatywnie). Nie ukrywam, że świetlicy daleko jest do prawdziwych lekcji z j.polskiego. Ona natomiast mnie zbyła twierdząc, że nie widzi podstaw do tego, żebym takowe lekcje prowadziła oraz skoro jestem zatrudniona na stanowisku nauczyciela świetlicy to tam mam realizować te obowiązkowe godziny. Zdziwiło mnie to, że jako magister polonista nie mogę prowadzić lekcji w szkole, w której notabene jestem zatrudniona. Stąd też moje pytanie: czy moja opiekunka ma rację? Czy obowiązuje mnie tylko obserwacja jej lekcji polskiego, ale ja jako polonistka poprowadzić lekcji nie mogę? Szukam w rozporządzeniach i nic na ten temat nie mogę znaleźć, a sytuacja zaczyna mnie już irytować... Dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi:)

belfegorr
Posty: 199
Rejestracja: 2011-09-06, 17:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: lubuskie

Re: polonista na świetlicy a staż

Postautor: belfegorr » 2018-01-26, 17:44

Wygląda na to, że Pani już utraciła możliwość pozytywnego zakończenia stażu w tym roku szkolnym.