Drogie koleżanki i koledzy, moje studia w dobie zajęć zdalnych praktycznie przestały istnieć a egzaminy zdać trzeba będzie. Otrzymałam zagadnienia, ale przyznam, że niektóre wydają mi się tak ogólne że trudno jest uznać co autor miał na myśli. Być może Wy będziecie znali na nie odpowiedzi? Do innych z kolei nie mam żadnych materiałów.
Może ktoś z Was będzie tak miły i pomoże mi w opracowaniu poniższych pytań:
5. Bezpieczeństwo w szkole/placówce oświatowej w przepisach prawa.
8. Proszę przybliżyć sylwetkę rozwojową dziecka w okresie przedszkolnym, szkolnym oraz w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości.
9. Proszę omówić progi edukacyjne i elementy adaptacji dziecka w przedszkolu i szkole.
11. Proszę przybliżyć procedury osiągania celów edukacyjnych obejmujących metody i formy pracy z uczniami.
12. Proszę wymienić 3 przykłady środków dydaktycznych należących do grupy środków służących tzw. nowoczesnym sposobom nauczania:
14. Proszę dokonać analizy terminologii: uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych?
15. Proszę wymienić sposoby dostosowywania wymagań edukacyjnych w zakresie formy sprawdzania i oceniania wiedzy uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.
17. Co rozumie się pod współczesnym pojęciem ocena wspierająca?
18. Co to jest inteligencja i jakiego rodzaju zdolności się na nią składają?
19. Rola inteligencji emocjonalnej w życiu człowieka.
22. Proszę wymienić cechy pomocne w kierowaniu klasą i budowaniu własnego autorytetu.
23. Proszę omówić etapy rozwoju zabawy i wskaż ,na co zwrócić szczególną uwagę w każdym z nich.
25. Proszę omówić jak zdobyć zaufanie uczniów i wskazać 5 podstawowych zasad.
26. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole:
• kiedy dziecko wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną
• Plan działań wspierających
• Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
Wiem, wiem jest tego trochę, ale to niewielki procent wszystkiego. Proszę o pomoc jakiejś dobrej duszyczki.