awans na dyplomowanego

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Łosoś » 2017-02-16, 16:50

Nie wiem, czy to po prostu nie zależy od dyrekcji. U nas trzeba było teczkę pisać w formie "liniowej" (jak streszczenie), a sprawozdanie w formie tabelarycznej. W sumie nie wiem, czemu, podwójna robota...Spytaj swojego dyrektora, czego sobie życzy.

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: koma » 2017-02-16, 21:41

10_01 pisze:A czy sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w planie rozwoju piszę się takie samo dla p. dyr. jak dla komisji?

Na to pytanie nie ma odpowiedzi.

Dla dyrektora piszesz sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, a dla komisji opis i analizę realizacji wymagań.
To dwie różne rzeczy.

Jednak jeżeli plan pisałaś wg wymagań czyli wg paragrafi 8.2, to sprawozdanie może byc pomocne przy sporządzaniu teczki dla komisji, bo po prostu zadania masz już pogrupowane.
Jeżeli plan pisałaś wg powinności czyli paragrafu 8.1, to te dwa dokumenty będą się różnić pogrupowaniem zadań.

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Łosoś » 2017-02-17, 08:21

I tak oto mnoży się byty bez sensu :roll:
Sprawozdanie...opis i analiza...ech. Najfajniejsze jest to wymyślanie "osiągnięć". Pojechałaś z dziećmi na wycieczkę, zorganizowałaś konkurs, poprowadziłaś lekcje z komputerami...projekt...A JAKIE MIAŁAŚ EFEKTY? JAKIE OSIĄGNIĘCIA? I tu zaczynamy popis kreatywności...Dziecko się rozwija...kształci umiejętności...integruje się z grupą...ble, ble, ble...oczywiste oczywistości, które- sorry- ale musisz napisać, jakbyś po kilkunastu latach pracy tego nie wiedział. A potem komisja, która nigdy nie zobaczy cię w akcji, nie będzie wiedzieć, jakim jesteś nauczycielem, jakie masz relacje z dziećmi oceni TWOJĄ PRACĘ na podstawie tego bełkotu. Sorry, nie mogłam się powstrzymać :P

forest1981
Posty: 2
Rejestracja: 2013-05-22, 17:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: forest1981 » 2017-03-29, 23:54

Mam pytanie, poza pracą w szkole pracuje również z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w ramach Specjalistycznych Usług Opiekuńczych (SUO) czy o tym też mogę wspomnieć, ponieważ pasuje mi to do ust. 2 pkt. 4c, 4e? a jeśli tak, to czy mogę na podstawie tej pracy opisać i zanalizować przypadku, bo tu są bardzo konkretne informacje i przejrzyste efekty i pasują do pkt. 5.

sławka
Posty: 48
Rejestracja: 2009-09-11, 11:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: sławka » 2017-04-13, 23:21

Komisji nie daje sie sprawozdania tylko opisy i analizy działań.

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Łosoś » 2017-04-14, 07:28

Przy czym "analiza działań" to w zasadzie dokładnie to samo, co "sprawozdanie"(treść ta sama), forma inna :ble: Ale żeby się nauczycielowi nie nudziło, t musi to sobie dwa razy napisać :jupi: Bo my, polscy nauczyciele, wprost kochamy biurokrację.

maniakos
Posty: 122
Rejestracja: 2008-05-04, 10:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: maniakos » 2017-04-29, 07:15

Od września rozpocznę (chyba, że przepisy się zmienią) staż na stopień nauczyciela dyplomowanego. Chcę między innymi zrealizować ten punkt: uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym.
Jestem nauczycielem przedmiotów zawodowych. Czy ktoś z Państwa mógłby mi opisać jakie działania podejmował w tej kwestii (legitymowanie się odpowiednim certyfikatem?). Szanse, że ktoś podczas egzaminu przeprowadzi ze mną rozmowę w języku, którym się posługuje są bliskie zeru...Dlatego pewno trzeba przystąpić do egzaminu i zdobyć stosowny dokument?

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Łosoś » 2017-04-29, 08:09

Tak, należy zdobyć certyfikat C1- to jest mniej więcej poziom jak po trzyletnich studiach licencjackich. Oczywiście, że nikt z komisji nie przeprowadza egzaminu z języka- komisja ocenia zapisy w "teczce" jedynie.
Różne ośrodki w całym kraju przeprowadzają takie egzaminy.

maniakos
Posty: 122
Rejestracja: 2008-05-04, 10:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: maniakos » 2017-04-30, 11:31

Dzięki za odpowiedź. Chyba nie będę w stanie zdobyć najwyższego certyfikatu.

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Łosoś » 2017-04-30, 12:38

No to wcale nie jest najwyższy...jest jeszcze C2 i proficiency test...
Ale chyba rzeczywiście łatwiej zrobić trzyletni licencjat, niż zdać ten egzamin. Od poziomu B2 trzeba do niego dochodzić (przy intensywnej nauce) jakieś trzy lata, no, jak ktoś bardzo zdolny i dużo czasu na to przeznaczy- to ze dwa. Poziom B2 to taka rozszerzona matura zdana mniej więcej na 80%....I w sumie nie rozumiem, dlaczego ten poziom B2 by nie wystarczył.Przecież żeby się komunikować,rozmawiać, to B2 jest OK.Nauczyciele uczący w oddziałach dwujęzycznych mogą mieć poziom B2. Studenci uczący się w szkołach wyższych muszą drugi język zdać na B2. Ale u dyplomowanego to ma być "zaawansowana" znajomość języka.

maniakos
Posty: 122
Rejestracja: 2008-05-04, 10:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: maniakos » 2017-04-30, 18:08

Posługuję się językiem japońskim. Ale do poziomu N1 jest mi daleko (w zupełności wystarczający do życia w Japonii), a poziom N2 jest także bardzo zaawansowany. N3 jest w moim zasięgu. Czy ktoś z Państwa legitymował się certyfikatem znajomości azjatyckiego języka (nie na najwyższym poziomie) i przedstawiał stosowny dokument komisji?

wikaa
Posty: 4
Rejestracja: 2008-06-20, 13:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: podlaskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: wikaa » 2017-05-11, 06:58

Gdzie powinnam umieścić organizowanie wycieczek 4c czy 4e. Niektore organizowalam sama, bez udzialu biura podrozy. Gdzie umieścić spotkania z ciekawymi ludźmi, sama zaprosiłam aktorkę, pisarkę, lektora języka chińskiego i leśnika Czy to jest poszerzenie zakresu?

edorota
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-18, 12:08
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: podlaskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: edorota » 2017-05-21, 17:33

Witam! Mam takie pytanie: co byłoby lepsze do 4a?
- Program "Sprawdzian nie tylko dla orłów" - dla szóstoklasistów przygotowujący do sprawdzianu, ale realizowany na Kole Matematycznym, godzina z godzin d.d. dyrektora, czyli płacono mi za te godzinkę. Ale mam tu fajne efekty :)
- Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych realizowany na "karcianych", efekty były ale mniej widowiskowe :)
- Program rozwoju czytelnictwa , ale napisany wspólnie z koleżanką, która też się dyplomuje
PS Duży rozrzut działań bo jestem matematykiem, przyrodnikiem i bibliotekarzem. Takie "trzy w jednym" :)

olkaaleksandra
Posty: 1
Rejestracja: 2017-05-23, 05:27
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: olkaaleksandra » 2017-05-23, 05:35

edorota pisze:Witam! Mam takie pytanie: co byłoby lepsze do 4a?
- Program "Sprawdzian nie tylko dla orłów" - dla szóstoklasistów przygotowujący do sprawdzianu, ale realizowany na Kole Matematycznym, godzina z godzin d.d. dyrektora, czyli płacono mi za te godzinkę. Ale mam tu fajne efekty :)
- Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych realizowany na "karcianych", efekty były ale mniej widowiskowe :)
- Program rozwoju czytelnictwa , ale napisany wspólnie z koleżanką, która też się dyplomuje
PS Duży rozrzut działań bo jestem matematykiem, przyrodnikiem i bibliotekarzem. Takie "trzy w jednym" :)


Witam, chciałabym dołączyć do pytania☺
Czy w 4a może być program naprawczy dla uczniów, którzy otrzymali ocenę niedostateczna za pierwszy okres? Program był zleconych przez dyrektora szkoły.
Pozdrawiam.

rengur
Posty: 11
Rejestracja: 2016-07-03, 22:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: małopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: rengur » 2017-05-24, 21:57

Jestem w trakcie "wykańczania teczki". Czy ktoś mógłby rzucić okiem na moje punkty i ustosunkować się do ich poprawności (bądź niepoprawności ) ;) ?

§ 8 ust.2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego, prawem oświatowym regulującym wymogi awansu oraz zapoznanie się ze sposobem dokumentowania działalności nauczyciela.
2. Analiza dokumentów i opracowań, które powstają w szkole: Statut Szkoły, Szkolny Program Wychowawczy oraz Szkolny Zestaw Programów Nauczania.
3. Udział w formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
4. Dbałość o wystrój i wyposażenie sali przedszkolnej
5. Monitorowanie osiągnięć uczniów przez tworzenie diagnoz lub wykorzystywanie publikowanych diagnoz.
6. Pełnienie funkcji wychowawcy oddziału przedszkolnego
7. Promowanie szkoły, zdolności i umiejętności uczniów w środowisku lokalnym przez organizację imprez i uroczystości oraz przygotowanie uczniów do konkursów.
8. Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej
§ 8 ust.2 pkt. 2
wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjne
j
Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Wykorzystanie Internetu, technologii komputerowej i sprzętu audiowizualnego jako źródła uatrakcyjnienia pracy z uczniami.
§ 8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Gromadzenie i opracowywanie własnych materiałów przydatnych w pracy nauczyciela oraz udostępnianie ich zainteresowanym nauczycielom.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli
3. Współorganizowanie posiedzeń zespołu wychowania przedszkolnego mających na celu: analizę programów nauczania, przygotowanie i przeprowadzenie diagnoz, imprez przedszkolnych i wymianie własnych doświadczeń.
4. Prowadzenie spotkań z rodzicami mających na celu zapoznanie z problemami i specyfiką szkoły oraz z problemami i potrzebami uczniów, a także prezentację osiągnięć uczniów.
§ 8 ust.2 pkt.4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1. Opracowanie i wdrożenie programu adaptacyjnego dla dzieci 3-letnich
2. Opracowanie i realizacja programów pracy rewalidacyjnej i rewalidacyjno-wychowawczej
§ 8 ust.2 pkt.4c
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

1. Udział w programie mobilności kadry edukacji szkolnej w ramach programu PO WER
2. Organizacja charytatywnej zbiórki plastikowych nakrętek
3. Prowadzenie zajęć społecznych w trakcie Ferii zimowych
4. Prowadzenie zajęć dodatkowych w ramach godzin z art.42 KN
5. Organizacja wyjazdu na Zieloną Szkołę.
6. Organizowanie imprez kulturalnych dla środowiska lokalnego.
7. Włączanie się w realizację ogólnopolskich programów edukacyjnych
§ 8 ust.2 pkt.4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1. Współpraca z dyrekcją, wychowawcami klas, nauczycielami, pedagogiem oraz logopedą szkolnym.
2. Współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną
3. Współpraca z PCPR i Kuratorem Sądowym.
4. Współpraca z Policją i Strażą Pożarną.
5. Pozyskiwanie sponsorów i środków finansowych na dofinansowanie realizacji zadań szkoły i Samorządu Uczniowskiego.
6. Promowanie wśród młodzieży idei wolontariatu.
7. Wykonywanie z Samorządem Uczniowskim kartek świątecznych dla byłych pracowników szkoły, ludzi samotnych i innych.
§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
1. Nagroda Dyrektora Szkoły w roku 2015
2. Podziękowania od organizatorów konkursów, akcji charytatywnych
§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.


Opis 2 przypadków


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”