Postautor: koma » 2016-06-09, 22:42
§8 ust.2 pkt 1
Opis i analiza uzyskanych pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Nie zrozumiałeś treści tego paragrafu. Popatrz na podkreślone przeze mnie słowa - klucze. Nie masz się chwalić samokształceniem, ale efektami tego doskonalenia. Musisz opisać i zanalizować konkretne zadania, które podniosły jakość pracy szkoły.
Dwa pierwsze punkty całkowicie się nie nadają. To, że poznałeś procedurę awansu, było tylko wejściem w awans i w żaden sposób nie podniosły jakości Twojej pracy dla szkoły.
Punkt 3 - statut i podstawowe programy musi znać i stosować każdy nauczyciel, nawet stażysta - nie ma co się chwalić, że właśnie teraz je poznałeś.
Punkt 4 - diagnozowanie owszem, ono podnosi efekty pracy. Obmyśliłeś cel diagnozy, planowałeś ją, robiłeś narzędzia diagnostyczne, opracowałeś wnioski i je wdrożyłeś, a to wdrożenie dało takie i takie efekty.
Punkt 5 - doskonalenie poprzez zorganizowane formy i samokształcenie owszem - ale tylko w kontekście ich wykorzystania w pracy. Zrobiłeś kurs i jak go wykorzystałeś w konkretnym zadaniu, które podniosło jakość pracy.
Punkt 6 - taki PSO powinieneś mieć już jako mianowany, to obowiązek od dawna. Możesz wprawdzie o tym napisać, ale jak te kryteria udoskonaliłeś, zmieniłeś, aby lepiej słuzyły. Nota bene - teraz już nie mamy PSO, nie ma "systemu". Od (chyba) listopada mamy kryteria oceniania z przedmiotu. To ważne - taka zmiana powinna być naniesiona do statutu.
Punkt 6 - owszem. Dobre własne pomoce, gromadzenie ich, wzbogacanie własnego warsztatu, założenie biblioteczki, hodowli, szkolnego ogródka, ...
Punkt 7 - projekty tak, ale znów - jak podniosły jakośc pracy szkoły.
Ten paragraf wydaje sie najważniejszy - pamiętaj: nieważne, jakie kursy pokończyłeś, ale jaki skutek przyniosły w konkretnych zadaniach, które wdrożyłeś.