awans na dyplomowanego

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

koma
Posty: 2504
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: koma » 2018-01-10, 17:20

"Odczekiwanie" nie jest realizacją awansu.
Awansu na dyplomowanego nie musisz robić, to Twoja decyzja...
Zatem obowiązują już nowe przepisy czyli przerwa 4 lata. Niestety..."dobra zmiana" dla nauczycieli.

Napasion
Posty: 2
Rejestracja: 2011-06-08, 00:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Napasion » 2018-01-11, 08:39

Jak dobrze czytam przepisy to wygląda ma to że jak Dyrektor szkoły wystawi ocenę wyróżniająca pracy to ten okres można o 2 lata skrócić
Czy ja to dobrze interpretuje ?
Pozdrawiam
Bartek

gonzo1384
Posty: 1
Rejestracja: 2009-06-03, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: gonzo1384 » 2018-05-07, 22:21

Witam czy ktoś mógłby zerknąć na plan:
§ 8 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia:
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy
2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej
3. Analiza i udoskonalanie przedmiotowego kryterium oceniania
4. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji wynikających z nich zadań
5. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów oraz przygotowywanie uczniów do konkursów z matematyki
6. Przeprowadzanie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych i zdolnych
7. Współpraca z wychowawcami klas
9. Organizacja i przeprowadzanie próbych egzaminów maturalnych
9. Różne formy promocji szkoły w środowisku(uroczystości, dni otwarte szkoły, rekrutacja)
§ 8 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia:
1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych
2. Publikacje materiałów w Internecie (administrator strony, umieszczanie materiałów dla uczniów na stronie, redagowanie i sprawozdania z imprez)
3. Wykorzystywanie Internetu w zakresie realizacji zadań dydaktyczno - wychowawczych
§ 8 ust. 2 pkt 3 Rozporządzenia:
1. Praca w zespole przedmiotowym (aktywny udział, realizacja przydzielanych zadań) - tu mam trochę mało
2. Prowadzenie zajęć otwartych (koleżeńskich - poproszeni nauczyciele przedmiotów pokrewnych)
3. Upowszechnianie i promowanie własnych doświadczeń, metod i form pracy (publikacja na stronie szkoły sprawozdań z przerowadzonych imprez, udostępnianie opracowanych scenariuszy, uroczystości)
4. Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów (konsultacje z innymi nauczycielami)
§ 8 ust. 2 pkt 4a Rozporządzenia:
1. Przygotowanie programu zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego
2. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dodatkowych z matematyki (realizowane cyklicznie co rok, dla wybranej klasy)
3. Praca z uczniem zdolnym i słabym
4. Diagnozowanie potrzeb uczniów
5. Współpraca ze Świetlicą Środowiskową Nazaret (pomoc przy organizacji imprez)
§ 8 ust. 2 pkt 4c Rozporządzenia:
1. Organizacja wyjść i wycieczek szkolnych
2. Organizacja imprez
3. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów (nie wiem czy zostawić to w 4a 2/3?)
4. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzonej uczniów
§ 8 ust. 2 pkt 4e Rozporządzenia:
1. Organizacja zbiórek, akcji charytatywnych
2. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły (psycholog, SU, Szkolne Koło Caritas)
3. Współpraca z poradnią pp (konsultacje, wdrożenie zaleceń poradni)
4. Współpraca z Caritas i Bankiem Żywności

koma
Posty: 2504
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: koma » 2018-05-09, 23:51

Rozumiem, że jest to plan ułożenia zadań do wymagań, tak??

Chyba dużo namieszam... ;)
Przeczytaj jeszcze raz...i jeszcze...i jeszcze...kolejne paragrafy!!! Mam wrażenie, że tego nie zrobiłwś... ;) Sorry.

8.2.1
Tutaj musisz opisać swoje DZIAŁANIA, które podniosły jakość pracy szkoły. Doskonalenie jest tylko drogą do celu, a nie celem.
Dwa pierwsze punkty wyrzuć - informacje o kursach, szkoleniach i samokształceniu podaj tam, gdzie Ci podłużyły, aby jakość pracy podnieść.
"przeprowadzanie zajęć" nie jest pozytywnym efektem - efektem będą sukcesy uczniów.
Współpracę z wychowawcami przerzuć do "współpracy" czyli do e)

8.2.2
Mało!!
Dodaj tablica inteaktywna, strony dot. edukacji, portale, Internet źródłem informacji, dobre aplikacje, .....

8.2.3
Realizacja przydzielonych zadań - źle!! Ty masz napisać o swojej inicjatywie. To Ty się DZIELISZ WIEDZĄ, a nie realizujesz to, co zleci przewodniczący>

a)
JEDEN!!!! program!! (przeczytaj treść paragrafu - masz tam jasno napisane: "Opracowanie i wdrożenie programU!
Tu trzeba opisać ten program (powód napisania -jakaś diagnoza, adresat, cele, narzędzia, treści, sposób realizacji, ewaluacja... Poszukaj w necie jakiegoś programu, jest tego mnóstwo, będziesz miał wzór.
Resztę przerzuć do 8.2.1

c)
Hmmm...
Masz jakąś podyplomówkę?
Prowadzenie dodatkowych zajęć tylko wtedy, jeśli to coś nowego albo niezwiązanego z realizacją podstawy programowej.
Poznanie sytuacji ucznia nie jest poszerzeniem - to robią wszyscy rutynowo.
Właściwie zostają tylko te imprezy, ale trzeba je opisać jako coś nowego, rozszerzającego, o nowej tematyce...

e)
Tu musisz po kolei opisać swoją WSPÓŁPRACE z:
- nauczyciele matematyki
- wychowawcy klas
- SU........

Na czym polega - co ma z tego szkoła, co Ty, co ta druga strona.

-------------------------
W dokumentacji musisz udowodnić, że Ty inicjuszesz akce, to są TWOJE zadania. Owszem, czasem współpracujesz - ale zawsze pisz, co TY robisz.
Każde działanie powinno mieć nazwę.
Nie pisz "Zajęcia dodatkowe z matematyki" - bo to nic nie znaczy. Trzeba napisać "Wspomaganie ucznia" (czy jakoś tak...)

Trudno mi tak wszystko opisać..
Najważniejsze to zrozumieć wymagania.

lejdi17
Posty: 2
Rejestracja: 2017-07-08, 08:37
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: lejdi17 » 2018-05-24, 12:35

:) :wink: Mam pytanie, właściwie potrzebuje potwierdzenia tego co mi sie wydaje... jeśli skończyłam staż na dyplomowanego rok temu ale dokumenty na rozmowę będę składać w tym, to moja ocena od Dyrektora jest nadal aktualna? Nie muszę prosić o nową? Sądzę, ze skoro mam na złożenie dokumentów 3 lata od zakończenia stażu to tyle wlasnie moja ocena jest ważna, czy tak??? Z gory dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Melizabeth
Posty: 402
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Melizabeth » 2018-06-06, 22:42

Wracam z pytaniem o liczbę przypadków uczniów z problemami. Czy wystarczy jeden?

koma
Posty: 2504
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: koma » 2018-06-06, 23:54

Tam masz w liczbie mnogiej, ale wystarczą dwa.

Melizabeth
Posty: 402
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Melizabeth » 2018-06-07, 22:14

Dziękuję za odpowiedź.
Ktoś pytał również o długość sprawozdania. Mi wyszło 14 stron, koleżance 20. Nie wiem, czy ja tak zwięźle piszę, tak mało zrobiłam, czy o czymś zapomniałam :/

livvvvia
Posty: 10
Rejestracja: 2014-07-27, 15:27
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski, Język francuski
Lokalizacja: Szczecin

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: livvvvia » 2018-06-09, 17:08

Dzień dobry wszystkim!
Bardzo dziwne uczucie - powrócić na forum po 4 latach (cóż, ostatnio zaglądałam tu na okoliczność mianowania :D )
Złożenie sprawozdania do dyrekcji już za mną, więc mam pytanie o ciąg dalszy: czy wasz "opis i analiza" różni(ł) się znacząco od sprawozdania? Odnoszę wrażenie, że niekiedy używa się tych pojęć zamiennie, a chyba nie jest to właściwe... Oraz: czy dołączaliście/zamierzacie dołączyć do niego elementy "dawnej" teczki - wszelkie materiały, fotografie, stworzone programy - w imponujących segregatorach, czy raczej stawiacie na konkret słowa pisanego? 8)

livvvvia
Posty: 10
Rejestracja: 2014-07-27, 15:27
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski, Język francuski
Lokalizacja: Szczecin

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: livvvvia » 2018-06-09, 17:40

Melizabeth pisze:Dziękuję za odpowiedź.
Ktoś pytał również o długość sprawozdania. Mi wyszło 14 stron, koleżance 20. Nie wiem, czy ja tak zwięźle piszę, tak mało zrobiłam, czy o czymś zapomniałam :/

Poloniści chyba mają tendencję do pisania więcej ;-) Mnie wyszło 40 stron, sporo miejsca zajęły 2 studia przypadków...

suri83
Posty: 40
Rejestracja: 2013-08-30, 07:24
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: śląskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: suri83 » 2018-06-09, 17:57

Nie jestem pewna czy wszystkie moje działania znajdują się w odpowiednich paragrafach... Będę wdzięczna za pomoc :D W nawiasach uściśliłam o czym konkretnie piszę.
§ 8 ust.2 pkt. 1
Monitorowanie osiągnięć uczniów poprzez tworzenie diagnoz. Podsumowanie i zastosowanie działań opracowanych na podstawie wyciągniętych wniosków.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy (szkolenia, warsztaty, konferencje)
Organizacja zajęć pozalekcyjnych przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego
Organizacja szkolnych konkursów (ekologicznych i biologicznych)
Organizacja Szkolnego Balu Karnawałowego
Założenie i administrowanie szkolnej strony na portalu Facebook
Pełnienie roli opiekuna samorządu uczniowskiego
Udział w tworzeniu dokumentów szkolnych (opracowanie zapisów w statucie szkoły, opracowanie procedur podstępowania z uczniem agresywnym, praca w zespole zadaniowym ds. ewaluacji wewnętrznej, układanie harmonogramu dyżurów)
Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Pełnienie funkcji wychowawcy klasy
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji (ukończenie studiów podyplomowych w zakresie geografii)
§ 8 ust.2 pkt. 2
Tworzenie narzędzi diagnostycznych, testów, pomocy dydaktycznych, scenariuszy lekcji, dyplomów.
Opracowanie wyników diagnoz oraz wyników egzaminów gimnazjalnych w postaci graficznej.
Wykorzystanie dziennika elektronicznego i poczty elektronicznej do wymiany informacji.
Tworzenie narzędzi do wykorzystania przy użyciu monitora interaktywnego i tablicy multimedialnej.
Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii informacyjnej (szkolenie dla uczniów w ramach zajęć podczas ferii)
Wykorzystanie Internetu w pracy dydaktycznej jako źródła informacji cennych w pracy dydaktycznej i wychowawczej.
§ 8 ust. 2 pkt. 3
Prowadzenie zajęć otwartych.
Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
Organizacja szkoleń dla nauczycieli.
§ 8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych – koła biologicznego.
§ 8 ust.2 pkt.4 c
Organizacja zajęć pozalekcyjnych – koła teatralnego.
Organizacja zadań w ramach kontynuacji projektu transgranicznego.
Organizacja akcji charytatywnych.
Poszerzenie wiedzy uczniów nt zdrowia (organizacja Europejskiego Tygodnia Sportu i Zdrowia, organizacja tygodnia wiedzy o autyzmie).
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach (+sukcesy).
Pełnienie roli opiekuna projektów edukacyjnych.
Organizacja wycieczek szkolnych.
Organizacja prelekcji i spotkań dla uczniów (prelekcja nt dojrzewania, spotkanie z podróżnikami, spotkanie z pracownikiem fundacji zajmującej się pomocą schroniskom dla zwierząt).
§ 8 ust.2 pkt. 4e
Współpraca z innymi nauczycielami (organizacja konkursów i imprez).
Współpraca ze stacją Sanitarno-Epidemiologiczną ( w ramach programu Trzymaj formę oraz Żywienie na wagę zdrowia).
Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
Współpraca z uczelniami wyższymi (pełnienie roli opiekuna praktyk).
Współpraca ze strukturami samorządowymi i instytucjami zajmującymi się ochroną środowiska (z wydziałem ochrony środowiska Urzędu Miasta podczas organizacji akcji Sprzątanie świata oraz przy pozyskiwaniu funduszy na nagrody w konkursach ekologicznych oraz z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przy pozyskiwaniu prenumeraty czasopism ekologicznych do biblioteki szkolnej).
Współpraca z Radą Rodziców (głównie organizacja imprezy dla dorosłych, z której fundusze zasiliły budżet RR)
§ 8 ust.2 pkt.4 f
Nagroda Burmistrza
Nagrody Dyrektora Szkoły
Uzyskanie przez ucznia tytułu finalisty konkursu przedmiotowego z biologii

koma
Posty: 2504
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: koma » 2018-06-09, 20:02

livvvvia pisze: czy wasz "opis i analiza" różni(ł) się znacząco od sprawozdania? Odnoszę wrażenie, że niekiedy używa się tych pojęć zamiennie, a chyba nie jest to właściwe...

Oczywiście że sprawozdanie a opis i analiza to dwie różne formy wypowiedzi.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju kierujemy do dyrektora, natomiast opis i analiza działań trafia do kuratorium.

czy dołączaliście/zamierzacie dołączyć do niego elementy "dawnej" teczki - wszelkie materiały, fotografie, stworzone programy - w imponujących segregatorach, czy raczej stawiacie na konkret słowa pisanego? 8)

Zgodnie z przepisami NIC nie załącza się - tylko opis i analiza.
Oczywiście do wniosku trzeba załączyć potwierdzenie kwalifikacji zawodowych (odpisy dyplomów ze studiów), odpis aktu mianowania oraz zaświadczenie od dyrektora.

livvvvia
Posty: 10
Rejestracja: 2014-07-27, 15:27
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski, Język francuski
Lokalizacja: Szczecin

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: livvvvia » 2018-06-09, 20:18

"koma", dziękuję za reakcję! Moja sytuacja (przede wszystkim geograficzna...) jest dość niestandardowa, staram się więc jak najlepiej zrozumieć przepisy, bo tylko na tym mogę się oprzeć... Czytając w internecie przykładowe teksty "kolegów" odnoszę wrażenie, że niektórzy tworzą "opis i analizę" już na etapie sprawozdania (lub tak to nazywają...).
Kwestia dokumentów potwierdzających kwalifikacje to sprawa jasna. A co z realizacją § 8 ust. 2 pkt 4d (język obcy)? Przedstawiłam dyplom dyrektorowi szkoły - nie ma zatem potrzeby dołączania go do opisu i analizy...?

koma
Posty: 2504
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: koma » 2018-06-09, 20:27

Doskonalenie warsztatu i metod pracy (szkolenia, warsztaty, konferencje) - jeśli już chcesz to wypisać, to przesuń na pierwsze miejsce. Prawdę powiedziawszy paragraf nie wymaga wypisywania wszystkich szkoleń, a raczej wymaga opisu działań, które podjęłaś i dobrze zrealizowałaś dzięki szkoleniom.

Założenie i administrowanie szkolnej strony na portalu Facebook - czy to podwyższyło jakość pracy szkoły? Przesunęłabym do 8.2.2

Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych - czy pełnienie tej funkcji podniosło jakość pracy szkoły? Przesunęłabym do e), bo to jest organizowanie współpracy

Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji (ukończenie studiów podyplomowych w zakresie geografii) - podyplomówki do c), jeśli wykorzystałaś te studia w pracy. Czy to, że ukończyłaś podyplomówkę, podniosło jakośc pracy szkoły? Co to dało szkole?

8.2.3 Masz trochę mało...A może dzieliłaś się wiedzą na zespole przedmiotowców? Jakieś udostępnianie narzędzi do diagnoz czy co...
Organizacja szkoleń dla nauczycieli - organizacja szkoleń nie jest dzieleniem się wiedzą, chyba że sama te szkolenia prowadziłaś.

4f) - tego punktu robić nie musisz, bo trzy już masz. Nagroda dyrektora nie jest jakimś "szczególnym" osiągnięciem, a jednokrotny finalista to też niewiele na kilka lat pracy. Może gdyby był laureatem... ;) Ja wzmocniłabym tymi osiągnięciami inne punkty, np. finalistę do konkursów, a nagrody do działań, za które te nagrody dostałaś. W opisówce można te osiągnięcia pogrubić, by były widoczne w tekście.

koma
Posty: 2504
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: koma » 2018-06-09, 20:38

livvvvia pisze: Czytając w internecie przykładowe teksty "kolegów" odnoszę wrażenie, że niektórzy tworzą "opis i analizę" już na etapie sprawozdania (lub tak to nazywają...).

Gdyby ludzie czytali ze zrozumieniem rozporządzenie dot. awansu, to takiego pomieszania pojęć by nie było.
Już na początku stażu źle zrobili plany rozwoju, więc teraz mają mętlik. Wielu robiło plany wg 8.1 + 8.2. Źle i niepotrzebnie, bo zadania są te same, tylko inaczej potraktowane.

Plany rozwoju, a więć i sprawozdania z realizacji planu, powinny opierać się na "powinnościach" czyli 8.1 (...w okresie odbywania stażu powinien...)
Dokumentacja do kuratorium musi być zrobiona wg "wymagań", czyli 8.2. Tu powinien być opis i analiza + efekty.

A co z realizacją § 8 ust. 2 pkt 4d (język obcy)? Przedstawiłam dyplom dyrektorowi szkoły - nie ma zatem potrzeby dołączania go do opisu i analizy...?

Czy jest to dyplom wg wykazu MEN? Musi być...
Musisz go dołączyć do dokumentacji formalnej do kuratorium - rozporządzenie wyraźnie o tym mówi.
Rozumiem, że nie jesteś językowcem i ten certyfikat zrobiłeś jako przedmiotowiec? Jeśli natomiast uczysz języka, to ten z 4d) musi być drugi.


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”