Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
biologica
Posty: 100
Rejestracja: 2014-02-03, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: biologica » 2014-06-16, 11:33

W necie sporo jest prezentacji
spoko luzik dasz radę.

Awatar użytkownika
biologica
Posty: 100
Rejestracja: 2014-02-03, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: biologica » 2014-06-16, 11:37

Mysia19734 pisze:Witam.
Ja też niedługo będę miała egzamin na mianowanego)Stresuje się już.Chyba jestem panikara :shock:
Przeczytałam cały watek. W sumie to piszecie, że nie jest tak źle na tym egzaminie, ale .... wszystko zależy od komisji.
Kto jeszcze dzieli ze mną los??? :D
W poniedziałek zamierzam mojemu dyrektorowi przedstawić moje sprawoadanie rozwoju. ufff i trzeba czekać 3 tyg na zatwierdzenie.Prawda?? Czy jesli dyrektor zatwierdzi plan prędzej to mogę składać dokumenty do starostwa przed upływem tych 3 tygodni???
Dziękuję za odpowiedź :)

Mój uporał się w 3 dni a 4 papiery były w urzędzie :-)

Mysia19734
Posty: 9
Rejestracja: 2011-07-28, 17:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Ekonomia
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: Mysia19734 » 2014-06-16, 23:05

Ja jutro mam nadz, otrzymam wszystkie dokumenty od mojego dyra a we środę zamierzam złożyć je w starostwie. :lol:
Przeglądam ustawy, uczę się sprawozdania i jeszcze dokumenty wewnątrzszkolne . O rany ile tego wszystkiego jest!!!!! :twisted: A stres niestety już się pojawił. :idea: Ktoś może podpowiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę?? :(

Awatar użytkownika
biologica
Posty: 100
Rejestracja: 2014-02-03, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: biologica » 2014-06-17, 11:06

Mysia19734 pisze:Ja jutro mam nadz, otrzymam wszystkie dokumenty od mojego dyra a we środę zamierzam złożyć je w starostwie. :lol:
Przeglądam ustawy, uczę się sprawozdania i jeszcze dokumenty wewnątrzszkolne . O rany ile tego wszystkiego jest!!!!! :twisted: A stres niestety już się pojawił. :idea: Ktoś może podpowiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę?? :(

Mysia widzę, że jesteś z kujawsko - pomorskiego tak jak ja :-)
Gdzie zdajesz i z czego ja w Bydzi z przyrody.
Mogę Ci podesłać gotowca do nauki :-)

Awatar użytkownika
biologica
Posty: 100
Rejestracja: 2014-02-03, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: biologica » 2014-06-17, 12:13

Mam opracowanych około 160 pytań ale muszę ogarnąć około 100 kto pomoże ? w zamian dam te 160 :rotfl:

GosssiaN
Posty: 22
Rejestracja: 2014-06-08, 20:35
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: GosssiaN » 2014-06-17, 21:30

Mimo, że nie jestem z kujawsko- pomorskie czy też mogę dostać gotowca do nauki biologica? Będę bardzo wdzięczna! Ja wniosek wczoraj złożyłam. Już chciałabym, aby było po egzaminie.
Pozdrawiam ciepło.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: edzia » 2014-06-17, 21:43

biologica pisze:muszę ogarnąć około 100 kto pomoże ?
Wrzuć tutaj tę setkę, może coś pomogę. W zamian nic nie chcę.

Awatar użytkownika
biologica
Posty: 100
Rejestracja: 2014-02-03, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: biologica » 2014-06-17, 22:05

4. Kto ma większe kompetencje rada rodziców czy rada pedagogiczna
7. Kto jest władzą wykonawczą a kto wykonawczą w mieście
15. Jakie stosuje pani kary
19. Różnica miedzy ustawą a rozporządzeniem jako aktem wykonawczym
23. Jakim karą podlega nauczyciel mianowany
25. Z jakich aktów prawnych korzysta pani przy wystawianiu ocen
26. Co to jest średnia ważona
35. Wymień władze oświatowe (ogólnopolskie i regionalne)
1. Proszę wyjaśnić na czym polega różnica pomiędzy konspektem a Scenariuszem
2. W jaki sposób monitoruje Pan osiągnięcia edukacyjne uczniów?
4. Jakie metody i formy pracy stosuje Pan w trakcie prowadzenia zajęć. Proszę podać rezultaty.
5. W jaki sposób aktywizuje Pan uczniów?
6. Od kogo i w jaki sposób otrzymuje Pan informacje zwrotne dotyczące działań?
7.W jaki sposób wpłynął na Pana na rozwój zawodowy?
1) Jakie korzyści odnosi uczeń z P. aktywności w zakresie realizacji zadań ogólnoszkolnych?
2) Jaki jest P. wkład w realizację programu wychowawczego, ścieżki edukacyjnej?
3) Jakie widzi P. sposoby motywowania uczniów do aktywności społecznej na terenie szkoły?
4) Jakie zna P. metody stymulowania wyobraźni i myślenia twórczego. Proszę o wskazanie odpowiedniej literatury.
5) Proszę wskazać Instytucje, z którymi współpracuje P w zakresie pomocy społecznej i proszę podać przykłady współpracy.
. Dziecko bite w rodzinie – metody prawne?
5. Procedura tworzenia szkolnego zestawu programów nauczania?
6. Procedury oceny nauczyciela?
7. Kto jest upoważniony do sprawowania nadzoru pedagogicznego?
8. Organ prowadzący. Podstawy prawne?
9. Proszę wskazać dokumenty określające prawa i obowiązki zawodowe?

11. Kiedy dyrektor może rozwiązać umowę o pracę z nauczycielem kontraktowym?
13. Prawa dziecka jak dokumentować?
14. Jaka jest struktura systemu oświaty w Polsce?
1. W jaki sposób, oprócz opracowywania testów, sprawdzianów, gromadzenia informacji (np. internet, encyklopedia
multimedialna)wykorzystuje P. technologię komputerową w swojej pracy?

2. Jakie sukcesy wychowawcze odniosła P. w trakcie swojej współpracy z organami społecznymi szkoły?

Do jakich instytucji się zgłosisz, aby pomóc dziecku zaniedbanemu materialnie?
2. Jakie są zadania nauczyciela?
3. Czy dyrektor może dodatkowo ocenić nauczyciela będącego na stażu?
4. Podaj przykłady dyscyplinowania klasy lub ucznia.
6. Procedura postępowania w razie wypadku.
9. Kto sprawuje nadzór pedagogiczny i w jaki sposób byłam nadzorowana?
1. Funkcje oceny
2. Kryteria oceniania
3.Praca z uczniem słabym i zdolnym.
4. Sposoby ewaluacji własnej pracy.
6. Sposoby integracji klasy.
1. Jakie przepisy regulują sprawy z zakresu oświaty?
4. Co ma na celu ocenianie wewnątrzszkolne
5. zasady dotyczące klasyfikacji uczniów
6.Jakie organy szkoły pani zna
8. Na jakiej podstawie ocenia pani zakres realizacji podstawy programowej
9. w jaki sposób wykorzystuje pani wyniki ewaluacji w dalszej pracy
11. jakie problemy stara sie pani uwzglenić przy planowaniu pracy
12. szkolne przepisy wykonawcze - jakie są?
13. co ocenia pani w skali roku
2/ Jak radzę sobie z uczniami trudnymi ?
4/ Jaki przepis się nie zmienił pomimo nowelizacji Karty Nauczyciela ?
2. Kryteria diagnozowania potrzeb RP w ramach WDN?
3. Jakie znasz sposoby dokonywania analizy wyników testów pomiaru osiągnięć?
4. Wymień organy szkoły i powiedz, które z nich są organami społecznymi?
6. Jakie znasz metody stymulowania wyobraźni i myślenia twórczego? Odnieś się do wybranej literatury.
7. Czemu służy mierzenie jakości pracy szkoły?
8. W jaki sposób możesz zdiagnozować strukturę zespołu klasowego?

20. Jakie korzyści wyniosła Pani z obserwowanych zajęć Prowadzonych przez opiekuna stażu i jak wykorzystała je Pani w prowadzeniu swoich zajęć?
Jaki sukces dydaktyczny lub wychowawczy odniosłeś w okresiestażu?
EWD???? edukacyjną wartość dodaną
Co sądzisz o reformie edukacji?
28. Kto powołuje dyrektora placówki?
34. Co to są i jaki jest sens stosowania celów operacyjnych;
46. Co sadze o reformie edukacji,
47. Jakie przepisy określają obowiązki nauczyciela, Cos o BHP.
48. U nas często pytają o kompetencje rady pedagogicznej, prawa i obowiązki dyrektora, oraz co daje nauczycielowi
status n-la mianowanego,
49. zapytali mnie, jak sobie radzę z uczniami "rozrabiającymi" na lekcjach,
51. jak motywuję uczniów do udziału w konkursach,
1. sposoby integracji klasy, przepisy na wycieczkach,
2. po ilu latach przysługuje urlop zdrowotny (!!!),
7. Proszę podać przykład w jakich sytuacjach wykorzystywanie technologii komputerowej wpłynęło na rozwój określonych umiejętności uczniów
8. Jakie inne technologie informacyjne, oprócz komputera, wykorzystuje Pan(i) w swojej pracy?
9. Jakie programy wykorzystuje Pan(i) w nauczaniu swojego przedmiotu?
10. Jak Pan(i) pracuje z dzieckiem nadpobudliwym?
11. Z jakimi problemami/ trudnościami wychowawczymi spotkał się Pan(i) w swojej pracy i w jaki sposób zostały one rozwiązane?
12. Proszę określić swój udział w zadaniach dotyczących Profilaktyki uzależnień
13. Wymień podstawowe dokumenty regulujące pracę szkoły/placówki?
14. W jakich ogólnoszkolnych zadaniach uczestniczyła Pani w Okresie stażu?
15. Jak włącza pan inne podmioty szkoły w realizację edukacji regionalnej/
16. W jaki sposób planuje pan pracę w danym roku szkolnym?
17. Czemu służy podstawa programowa?
18. Jak opracowuje pan indywidualne plany pracy z dzieckiem (chodzi o nauczycieli z art.1 ust.1)
19. W jaki sposób nauczyciel wybiera program nauczania? Czym kierował się pan wybierając?
20. W jaki sposób analizuje pan swoją pracę?
21. Jakie metody i techniki pozwalają nauczycielowi na ocenianie skuteczności podjętych działań
22. W jaki sposób wspomaga pan działania wychowawcze rodziców?
23. W jaki sposób próbuje pan włączyć rodziców do realizacji zadań/ współpracy w zakresie działań wychowawczych;
profilaktycznych....
24. Które zadania sprawiły najwięcej trudności w realizacji? Dlaczego?
25. Proszę wymienić ukończone formy doskonalenia
26. W jaki sposób wykorzystuje Pan zdobywaną wiedzę i umiejętności(kursy w szkole, kursy zewnętrzne,
samodoskonalenie ) w praktyce?
27. Jakie formy i efekty związane są ze współpracą pana z zespołem przedmiotowym? (współpraca)
28. Czy i jak dokonuje pan korekt w przebiegu procesu dydaktycznego, wychowawczego..?
29. Jak korzysta pan z informacji zwrotnej z OKE w postaci Raportu po sprawdzianie i egzaminie/
30. Wskaż różnicę między nauczaniem indywidualnym, a Indywidualnym tokiem nauczania.
31. Czy i które z zadań ujętych w wieloletnim planie doskonalenia zawodowego szkoły przyjął pan do realizacji w okresie stażu?
32. Według jakiej struktury formułuje pan konspekty/ scenariusze lekcji?
33. Czy zapoznała się pan z sytuacją rodzinną i materialną swoich wychowanków? Jeżeli tak, to w jaki sposób i jakie podjął pan działania w przypadku dostrzeżenia problemów?
34. Czy w swojej pracy wychowawczej podejmuje pan działania na Rzecz środowiska lokalnego. Proszę podać przykłady.
35. W jaki sposób zbiera pan informacje o uczniach?
36. Jakie metody zastosowałby pan na lekcjach wychowawczych, aby wzbudzić refleksję na temat ........................problemów społecznych i cywilnych? konkret
37. Czy w planie pracy uwzględnił pan treści ścieżek (wpisać odp. Do szkoły) uwzględniając zagadnienia środowiska lokalnego?
38. Czy włączył się pan w inicjatywy środowiska lokalnego?
(interakcja)
39. W jaki sposób realizuje Pan(i) zadania opiekuna?
40. W jaki sposób sprawdza Pan(i) skuteczność swoich działań w zakresie profilaktyki...
41. Które z Pana(i) działań przyczyniły się do podniesienia Jakości pracy szkoły?
42. Na które elementy z wychowawczego planu pracy szkoły zwrócił pan(i) szczególną uwagę przy budowie planu pracy wychowawcy klasowego?
43. Z jakimi trudnościami w realizacji zadań edukacyjnych spotkał się pan(i) w swojej pracy i jak to wpłynęło na metody pana pracy z uczniem
44. Jakie stosuje pan formy pracy z uczniem o specjalnych Potrzebach edukacyjnych?
45. Czy uczestniczył pan(i) w pracach zespołu wypracowującego dokumenty szkolne (jakie)?
46. Jakie inicjatywy podjął pan(i) w zakresie pracy szkoły?
47. W jaki sposób rozbudza Pan(i) zainteresowania, aspiracje edukacyjne w swoich uczniach?
48. Jak diagnozuje Pan(i) efekty swojej pracy?
49. Jakie metody aktywizujące stosuje Pan(i) najchętniej w swojej pracy?
50. Proszę podać metody pracy z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
51. Wymień jedną pozycję książkową z zakresu psychologii i Dydaktyki oraz uzasadnij jej przydatność w Twojej pracy?
52. Agresjauczeń nauczyciel sposoby radzenia z nią?
53. W jaki sposób uczy Pan(i) swoich uczniów radzenia sobie z emocjami?
54. Czy przy zetknięciu się z danymi problemem korzysta Pan z literatury i z innych źródeł? Jeśli tak, to..........
55. Proszę wymienić dokumenty, które wypracowuje RP
56. Proszę wskazać instytucje wspomagające działania nauczyciela W niesieniu indywidualnej pomocy dziecku
57. Proszę krótko scharakteryzować etapy rozwoju dziecka a Problemy wychowawcze.
58. Jakie działania podejmuje Pan(i) w momencie zaobserwowania Bądź otrzymania niepokojących informacji o dziecku?
59. Jak Pan(i)) współpracuje z pedagogiem szkolnym?
60. Jakie kompetencje posiada Pan(i), jako członek RP?
61. Proszę określić, jakie stosuje Pan(i) WSO na swoim przedmiocie.
62. Jaki jest tygodniowy czas pracy nauczyciela?
63. Proszę podać szczegółowe przepisy dotyczące specyfiki szkoły, W której odbywał Pan(i) staż (np. szkoły sportowe)
64. Podaj kompetencje organu prowadzącego i nadzorującego.
66. Z czyjej inicjatywy podejmowana jest ocena pracy nauczyciela.
67. Z czego wynika liczba godzin danego przedmiotu realizowanego W cyklu tygodniowym.
68. Czy istnieje możliwość zwiększenia liczby godzin dydaktycznych z danego przedmiotu?
17.Kto opracowuje, zatwierdza i realizuje program wychowawczy szkoły?

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: edzia » 2014-06-17, 22:48

Odpowiem na wybrane pytania.

biologica pisze:4. Kto ma większe kompetencje rada rodziców czy rada pedagogiczna
Głupie pytanie, bo przecież każdy z tych organów ma po prostu inne, własne kompetencje. (tak oczywiście nie mówić).
Natomiast oficjalnie można tak powiedzieć: Przepisy prawa oświatowego częściej wymieniają kompetencje rady pedagogicznej, stąd sądzę, że jednak ona ma więcej kompetencji.

biologica pisze:7. Kto jest władzą wykonawczą a kto wykonawczą w mieście
Errata, bo chyba miało być: Kto sprawuje władzę wykonawczą, a kto uchwałodawczą (stanowiącą) w mieście? Odpowiedź: Władzę wykonawczą wójt lub burmistrz lub prezydent miasta, a uchwałodawczą odpowiednio: rada gminy lub rada miejska lub rada miasta.

biologica pisze:15. Jakie stosuje pani kary
Proszę doprecyzować pytanie.

biologica pisze:19. Różnica miedzy ustawą a rozporządzeniem jako aktem wykonawczym
W skrócie - ustawa jest uchwalana przez sejm zgodnie z procedurą ustawodawczą, a rozporządzenia są wydawane przez inne organy, najczęściej przez jakiegoś ministra. Rozporządzenia mogą być wydawane wyłącznie na podstawie delegacji ustawowej, zatem każde rozporządzenie jest uszczegółowieniem zapisów jakiejś ustawy, nigdy nie występuje samoistnie.

biologica pisze:23. Jakim karom podlega nauczyciel mianowany
Kary dla nauczycieli są wymienione w ustawie Karta Nauczyciela w rozdziale Odpowiedzialność dyscyplinarna.
Gdyby oczekiwano, że wymienię te kary, to sięgnęłąbym do treści ustawy, która pewnie miałabym przy sobie podczas egzaminu, ewentualnie poprosiłabym o tekst ustawy.

biologica pisze:25. Z jakich aktów prawnych korzysta pani przy wystawianiu ocen
Z rozporządzenia w sprawie oceniania (nie pamiętam dokładnej nazwy rozporządzenia).

biologica pisze:35. Wymień władze oświatowe (ogólnopolskie i regionalne)
Proszę doprecyzować pytanie.
Swoją drogą ktoś zadając takie pytanie ma chyba nierówno pod sufitem.

Kolejne pytania są również bez większego sensu, ewentualnie odpowiedź musiałaby być bardzo rozbudowana (można uprawiać tzw. wodolejstwo), bądź też pytania są bardzo niedoprecyzowane, więc nie pokuszę się o kombinowanie odpowiedzi. Mam ten komfort, że ja nie muszę. :)

biologica pisze:11. Kiedy dyrektor może rozwiązać umowę o pracę z nauczycielem kontraktowym?
Czy pytanie dotyczy terminu? Jeśli tak, to z dniem 31 sierpnia (jeśli rozwiązuje za wypowiedzeniem) lub w dowolnym terminie (jeśli rozwiązuje za porozumieniem stron). Jeśli umowa była zawarta na zastępstwo, to w dniu powrotu do pracy nauczyciela zastępowanego.

Awatar użytkownika
biologica
Posty: 100
Rejestracja: 2014-02-03, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: biologica » 2014-06-17, 23:09

dzięki wielkie :-)
już mi się mózg gotuje
Ps Jak będziesz miała czas i ochotę poproszę o dalszą pomoc ;-)

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: edzia » 2014-06-17, 23:15

biologica pisze:4. Co ma na celu ocenianie wewnątrzszkolne
Cytuję § 3 ust. 2 rozporządzenia: § 3. 2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
4) dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.



biologica pisze:4/ Jaki przepis się nie zmienił pomimo nowelizacji Karty Nauczyciela ?
Serio takie pytanie ktoś zadał?

Ech, widzę, że zbyt ambitnie podeszłam do tych pytań.

Niestety, czytając je, mam wrażenie, że układał je jakiś idiota. Jeśli z rzadka zdarzy się jakieś sensowniejsze pytanie, to z kolei nie widzę sensu pisemnie odpowiadać na nie, przecież często taką odpowiedź można na poczekaniu sklecić.

Jeśli masz życzenie, by na któreś pytania jednak udzielić podpowiedzi, to napisz, o które konkretnie chodzi. Może jakoś pomogę.

Awatar użytkownika
biologica
Posty: 100
Rejestracja: 2014-02-03, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: biologica » 2014-06-17, 23:26

Dzięki wielkie :-)
W jaki sposób monitoruje Pan osiągnięcia edukacyjne uczniów?

chodzi tu o zwykłe przyswajanie wiedzy - testy, sprawdziany, odp itp czy poza szkołą???
Od kogo i w jaki sposób otrzymuje Pan informacje zwrotne dotyczące działań? ??
Jakie korzyści odnosi uczeń z P. aktywności w zakresie realizacji zadań ogólnoszkolnych?
. Procedura tworzenia szkolnego zestawu programów nauczania?
. Prawa dziecka jak dokumentować?
Jaka jest struktura systemu oświaty w Polsce? Konstytucja, Ustawy, rozporządzenia, akty prawne?
Jakie przepisy regulują sprawy z zakresu oświaty???
Kryteria diagnozowania potrzeb RP w ramach WDN?

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: edzia » 2014-06-17, 23:39

biologica pisze:W jaki sposób monitoruje Pan osiągnięcia edukacyjne uczniów?

chodzi tu o zwykłe przyswajanie wiedzy - testy, sprawdziany, odp itp czy poza szkołą???
Myślę, że tu chodzi właśnie o te testy, sprawdziany, pracę na lekcji, ocenę zadąń domowych itp.

biologica pisze:Od kogo i w jaki sposób otrzymuje Pan informacje zwrotne dotyczące działań? ??
Czy rozumiesz to pytanie? Bo ja nie. Jakich działań?

biologica pisze:Jakie korzyści odnosi uczeń z P. aktywności w zakresie realizacji zadań ogólnoszkolnych?
Pytanie z kosmosu. Nie jestem w stanie zrozumieć.

biologica pisze:Prawa dziecka jak dokumentować?
Znów nie rozumiem, co autor pytania miał na myśli.

biologica pisze:Jaka jest struktura systemu oświaty w Polsce? Konstytucja, Ustawy, rozporządzenia, akty prawne?
Znów nie wiem, o co chodzi w tym pytaniu. Jeśli chodzi o akty prawne oświatowe zhierarchizowane, to tak: konstytucja, ustawy (m.in. ustawa o systemie oświaty), rozporządzenia (m.in. rozporządzenie w sprawie oceniania, w sprawie podstawy programowej, i w wielu, wielu innych sprawach), akty prawa miejscowego (np. jakaś uchwała rady gminy).

biologica pisze:Jakie przepisy regulują sprawy z zakresu oświaty???
Hmmm, na to pytanie można odpowiedzieć dokładnie tak, jak na powyższe.

biologica pisze:Kryteria diagnozowania potrzeb RP w ramach WDN?
Ech, znów nie zrozumiałam. :(


biologica pisze:Procedura tworzenia szkolnego zestawu programów nauczania?
Jedynie to pytanie jest w miarę normalnie zadane. Odpowiedź jest w przepisach. Przypomnij, to poszukam jutro. Chyba że mnie ktoś wyręczy.

Awatar użytkownika
biologica
Posty: 100
Rejestracja: 2014-02-03, 20:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Przyroda
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: biologica » 2014-06-17, 23:49

to dobrze, że nie tylko dla mnie te pytania są bez sensu ... tylko biedny ten mianowany co musi czytać w myślach egzaminatorów - co de facto ma na myśli zadając takie bezsensowne pytanie???
Co zrobić - jakoś trzeba wybrnąć...
Pozdrawiam cieplutko i też uciekam bo dzieciaki wstaną za 5 godzin :lol:

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: malgala » 2014-06-18, 20:56

edzia pisze:biologica napisał/a:
Procedura tworzenia szkolnego zestawu programów nauczania?
Jedynie to pytanie jest w miarę normalnie zadane. Odpowiedź jest w przepisach. Przypomnij, to poszukam jutro. Chyba że mnie ktoś wyręczy.

Nauczyciel przedstawia dyrektorowi wybrany lub opracowany przez siebie program, dyrektor akceptuje (bądź nie, jeżeli program nie spełnia wymogów formalnych), dyrektor przedstawia wybrane programy RP, ta pozytywnie opiniuje przedstawione programy i dyrektor włącza je do szkolnego zestawu programów nauczania.


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”