Czy mogę uczyć... ?

miejsce dla rozpoczynających pracę (można się radzić, żalić, chwalić, dzielić doświadczeniami)

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Elios
Posty: 1
Rejestracja: 2010-05-01, 14:30
Kto: student
Lokalizacja: pomorskie

Czy mogę uczyć... ?

Postautor: Elios » 2010-05-01, 14:44

Witam,

Pisze z konkretnym pytaniem. Jestem studentem biotechnologii (w czerwcu obrona mgr). Od roku jestem sluchaczem 1,5-rocznych studiow podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego (koncze je w styczniu 2011 obrona pracy dyplomowej).

Pytanie 1. Czy mogę uczyć w liceum chemii lub biologii? Czy tez np tylko w gimnazjum? Na studiach mialem zarowno przedmioty biologiczne jak i chemiczne w szerokim zakresie. Mam kolezanke, jej mama jest nauczycielka, powiedziala ze aby uczyc tych przedmiotow w liceum trzeba zrobic jeszcze dodatkowe kursy ktore nadaja prawo nauczania konkretnie tych przedmiotow. To prawda? Zapisujac się na studia podyplowe, sadzilem ze daja mi one uprawnienia do nauczania przedmiotow ktore sa powiazane scisle z moim pierwotnym kierunkiem studiow. A o tym czy moge nauczac okreslonego przedmiotu (chemii czy biologii) decyduje dyrektor okreslonej placowki?

Pytanie 2. Czy jesli w ogole moge nauczac czegokolwiek (czego?) ;p, to czy moge pracy szukac juz teraz, czy w zasadzie dopiero po uzyskaniu uprawnien?

Bede wdzieczny za wyczerpujaca odpowiedz :))). Zastanawiam sie czy nie utopilem 3000tys bez sensu :)))

maniakos
Posty: 122
Rejestracja: 2008-05-04, 10:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Czy mogę uczyć... ?

Postautor: maniakos » 2010-05-02, 17:17

Uprawnienia pedagogiczne dają prawo do nauczania najważniejszych przedmiotów które miałeś na studiach (nowy przepis wszedł bodajże we wrześniu 2009 roku). Dokładnie nie wiem, ale przedmiot musiał być wiodący na studiach i chyba minimum 3 semestry z egzaminem. To jest do sprawdzenia.