aniabra pisze:Jak to jest w szkole?
Kto wybiera podreczniki dla uczniow?
Czy kazdy nauczyciel moze miec podreczniki takie jak chce? Czy jest to z gory ustalone?Czy mozna zalecic uczniom kupno jakiegos podrecznika dodatkowego itd
Zależy od szkoły i panujących w niej zwyczajów. Podręcznik wybiera nauczyciel, a jeśli jest ich więcej to dobrze by było, żeby ze sobą się dogadali. Skoro zaczynasz od września to juz podręcznik jest wybrany, bo podręczniki podaje się w czerwcu. Choć papier papierem a życie swoje. Podręcznik dodatkowy to nie jest szczęśliwy pomysł. kto za to zapłaci i dlaczego?
Czy lekcje ktore mam przeprowadzic...czy zagadnienia tematy....sa szczegolowo opisane gdzies i ja musze sie trzymac tego planu, czy moge sama decydowac o kolejnosci, sposobie przedstawienia, cwiczenia zagadnien, ilosci czasu ktory na nie poswiecam.
Realizujesz podstawe programową. Jak to zrobisz i jak bardzo rozszerzysz ta podstawę wszystko zależy od ciebie. Powinnaś mieć gotowy plan pracy na cały rok. Najlepiej niezbyt ambitny, ale za to taki, ze łatwo będzie go można rozszerzać. Na bieżąco się zorientujesz jakie dana klasa robi postępy i co można dobudować do podstaw. Kolejność nie jest ważna. Ważne jest, żeby odróżnić podstawę programową od planu, który dopięty jest do podręcznika. Plan jest pomocą, a nie ostateczną wyrocznią. Plan najlepeij tworzyć samodzielnie, ale dobrze opierać się o ten do podręcznika. Tylko warto pamiętać, ze nie trzeba realizować podręcznika!!! (najbardziej mnie denerwują ci co mówią, ze nie zdążą zrealizować materiału z podręcznika)
Co jesli chodzi o oceny? Ich ilosc, wystawianie.
Sugestie odnośnie ocen powinnaś znaleźć w statucie szkoły. Zauważam, ze sa to sugestie. Ty decydujesz o tym jak oceniasz, jak często i za co. To raczej elementy metodyki, którą zapewne miałaś.
Dziwne, ze nie chcą cie widzieć na radzie przed początkiem roku choć racja, że formalnie pracownikiem będziesz od 1 września.
Utopia pisze:Drugą i trzecią przejmuję po nauczycielce, która odeszła z pracy. Czy w związku z tym, dostaję jej plany wynikowe i kontynuuję tok nauczania, który prowadziła, czy też opracowuję te plany sama?
Plany Wynikowe nie są obowiązkowe i nie zobowiązują nauczyciela do ich przestrzegania. Po co je tworzyć?? Sama sobie ustalasz co zrealizujesz, zgodnie z podstawą programową.
Podstawa programowa + treści podręcznika + własne pomysły = własny plan nauczania.