Postautor: dushka » 2007-10-06, 12:21
Podepnę się z innym pytaniem
Mam ucznia, który z powodu mikrouszkodzeń mózgu nie jest w stanie w jakimkolwiek stopniu opanować czytania i pisania. Rozpoznaje tylko litery, kiedy mu je wskażę. Poza tym nic. przy tym bardzo inteligentny, znacznie powyżej normy. Ma orzeczenie o konieczności kształcenia w klasie integracyjnej, z opinią z PPP o objęciu go grupą ryzyka dysleksji, z zaleceniami, by za niego zapisywać odpowiedzi w czasie sprawdzianów. I teraz: jak to będzie wyglądało na egzaminie w 5 i 6 klasie? Na razie chłopiec jest w 4, ale nikt nie potrafi mi odpowiedzieć, co dalej? Niby wiem, że oblanie egzaminu nit ma żadnych konsekwencji, tym bardziej w przypadku takiego ucznia, który dalej będzie szedł do naszego gimnazjum integracyjnego i będzie specjalną opieką objęty. Ale chłopak naprawdę jest mądry, a mikrouszkodzenia wykluczają w jego przypadku opanowanie podstawowych czynności. Dlaczego miałby więc być poszkodowany oblaniem egzaminu? Jest bardzo ambityn...