Interpretacja przepisów, na którą się powołuję, wynika z ostatnich rozstrzygnięć WSA w Lublinie, wg których prawo oświatowe nie przewiduje możliwości łączenia nauczania indywidualnego z uczęszczaniem do szkoły.
Orzeczenie o nauczaniu indywidualnym jest stwierdzeniem, że w przypadku ucznia uczęszczanie do szkoły jest znacznie utrudnione lub uniemożliwione. W takiej sytuacji zalecanie jako formy nauczania nauki na terenie szkoły jest wewnętrznie sprzeczne. W sytuacji ucznia, który ma możliwość chodzenia do szkoły, wskazane są inne formy pomocy jak np. dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości.
Wobec tych ustaleń nie wskazuję w orzeczeniu gdzie nauczanie indywidualne powinno się odbywać (co dopuszcza również możliwość nauki na terenie szpitala czy placówki rehabilitacyjnej). Jednak w wypadku wniosku o nauczanie indywidualne na terenie szkoły zespoły w mojej poradni są zobowiązane załatwiać je odmownie, jako uzasadnienie podając niedostateczną znajomość prawa oświatowego przez rodzica czy lekarza.