umowa o pracę - dziewiąta!

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

yteczka
Posty: 16
Rejestracja: 2011-03-23, 14:39
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

umowa o pracę - dziewiąta!

Postautor: yteczka » 2013-09-03, 17:47

Mam pytanie odnośnie umowy o pracę. Jestem nauczycielem, dzisiaj dostałam dziewiątą umowę na czas określony, zaczyna mnie to denerwować. Rok temu zrobiłam "mianowanego". Myślałam, że umowę dostanę na podstawie mianowania, a tu nic! Czy dyrektor działa zgodnie z prawem? Czy może mi te umowy dawać w nieskończoność? Jest taki zapis w KN, że jak dyrektor nie jest pewien, czy zapewni nauczycielowi pracę, to może mu dawać umowę na czas określony. Myślałam, że to dotyczy tylko kontraktowych. Może ktoś z was się orientuje? Zawsze byłam zatrudniona na cały etat, nigdy nie byłam na zastępstwie.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: umowa o pracę - dziewiąta!

Postautor: edzia » 2013-09-03, 18:16

Ależ my wszyscy się orientujemy, że twój dyrektor nie działa zgodnie z prawem. I założę się, że on sam też się świetnie w tym orientuje, ale udaje, że nie wie. Gdy zabraknie godzin, to przecież lepiej będzie zwolnić (nie przedłużyć umowy) ciebie, niż stałego pracownika. Przecież to proste.

Pan dyrektor musi takie umowy zawierać, bo taką prowadzi własną i wójtowską politykę kadrową.

Gdybyś się jednak choć raz pisemnie upomniała o dostosowanie umowy do obowiązujących przepisów prawnych, nie miałby już wyjścia i nie mógłby dłużej rżnąć głupa. Musiałby ci dać umowę na czas nieokreślony, a teraz, gdy już masz mianowanego - umowę przez mianowanie.