zmniejszenie pensum nauczyciela dyplomowanego

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

barbaramaria
Posty: 13
Rejestracja: 2014-05-04, 11:18
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

zmniejszenie pensum nauczyciela dyplomowanego

Postautor: barbaramaria » 2014-05-04, 11:25

Witam,
mam kłopot i proszę o Waszą pomoc.
Jestem nauczycielem dyplomowanym z 13 letnim stażem pracy w ZS (szkoła podstawowa i gimnazjum). Mam dyplom mgr. filologii niemieckiej. Do tej pory uczyłam języka niemieckiego, z powodu zmniejszonej liczby godzin języka niemieckiego w bieżącym roku szkolnym (2013/2014) uzupełniam etat na świetlicy. W styczniu 2014 przedłożyłam dyrekcji szkoły zdobyte kwalifikacje na nauczania języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej (certyfikat FCE + świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego). Szkoła zwróciłam mi część poniesionych kosztów edukacji + pełen zwrot za delegacje.
Niestety z kwietniowego arkusza organizacyjnego szkoły wynika, że dyrekcja przewiduje dla mnie zmniejszenie pensum do 16/18 (9 godzin dydaktycznych niemieckiego+ 10 godzin świetlicy). W klasach I-III przewidziane jest 16 godzin angielskiego. Nie zostałam uwzględniona w nich uwzględniona.
W kwietniowym arkuszu organizacyjnym szkoły godziny angielskiego przewidziane są następująco:
-nauczyciel dyplomowany z 25 letnim stażem 2 h ponadwymiarowe,
- nauczyciel mianowany z 7 letnim stażem 2 h ponadwymiarowe,
- 2 nauczycieli stażystów z umową kończącą się 31. sierpnia 2014 każdy po 18 h. (pełen etat).
Uważam że w takim układzie mam prawo nie zgodzić się na zmniejszony wymiar godzin, bo nie zachodzi de facto sytuacja ujęta w art. 20 KN, ale obawiam się również konsekwencji takiej decyzji. Bardzo proszę o opinie. Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: zmniejszenie pensum nauczyciela dyplomowanego