Zwolnienie z pracy nauczyciela dyplomowanego - ciekawy przypadek :-)

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

rafpaw78
Posty: 11
Rejestracja: 2007-03-29, 20:27

Zwolnienie z pracy nauczyciela dyplomowanego - ciekawy przypadek :-)

Postautor: rafpaw78 » 2015-04-28, 16:03

W ostatni piątek otrzymałem od mojej pani dyrektor informację o tym, że jestem przymierzany do zwolnienia z pracy od nowego roku szkolnego z art.20 Karty Nauczyciela. Jestem nauczycielem dyplomowanym z 12 letnim stażem pracy. Posiadam wyróżniającą ocenę pracy. Uczę w Zespole Szkół, w skład którego wchodzi przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum. W chwili obecnej mam cały etat (3 godziny zajęć komputerowych - szkoła podstawowa, 2 godziny informatyki - gimnazjum, 4 godziny geografii - gimnazjum, 4 godziny wychowania fizycznego - gimnazjum, pozostałe godziny uzupełniam do pełnego etatu na świetlicy szkolnej). Pani dyrektor poinformowała mnie, że od przyszłego roku szkolnego planowana jest zmiana planu pracy szkoły. Organ prowadzący postanowił wprowadzić m.in. następujące zmiany, które bezpośrednio mnie dotyczą... Jednostka Samorządu Terytorialnego postanowiła połączyć dwie klasy gimnazjum (I z II w nauczaniu wychowania fizycznego). W ten sposób z 20 godzin, które dotychczas były do dyspozycji pozostało 16... Oprócz mnie w szkole uczy jeszcze inna nauczycielka wychowania fizycznego, która dostała pełny etat - te 16 godzin i jeszcze 2 godziny gimnastyki korekcyjnej. Dziwne jest to dla mnie bo z tego co wiem można łączyć jedynie klasy szkoły podstawowej... Drugą istotną zmianą, którą postanowił Organ Prowadzący wprowadzić w życie jest dodanie do pensum dyrektora szkoły 10 godzin (5 godzin z informatyki i zajęć komputerowych i pozostałem 5 godzin świetlicy). Dyrektor szkoły ma uprawnienia do tych zajęć. Z tego co sprawdzałem dyrektor szkoły musi mieć obniżone pensum ale nigdzie nie jest zaznaczone w jakim wymiarze... Pozostałe "moje" godziny, czyli 4 geografie zostały przydzielone nauczycielce, której