Co muszę zrobić aby móc zostać nauczycielem w technikum

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Andrzej94
Posty: 2
Rejestracja: 2017-01-15, 00:18
Kto: student
Lokalizacja: dolnośląskie

Co muszę zrobić aby móc zostać nauczycielem w technikum

Postautor: Andrzej94 » 2017-01-15, 00:26

Witam

Aktualnie jestem na jestem 5 semestrze studiów inżynierskich (elektrotechnika specjalność elektroenergetyka) i myślę żeby po zakończeniu studiów zostać nauczycielem w technikum (nauczanie przedmiotów związanych z elektryką, ewentualnie laboratoriów związanych z elektryką).
Wiem, że sam inżynier nie wystarczy i potrzeba kursu pedagogicznego ( w internecie nie znalazłem żadnych interesujących mnie informacji) Nie wiem jaki kurs muszę ukończyć żeby móc nauczać (wiem, że wymagana jest odpowiednia liczba godzin takiego kursu i nie każdy kurs jest uznawany).
Czy ewentualna dalsza edukacja tj. ukończenie mgr. zwiększa wynagrodzenie w porównaniu z posiadaniem jedynie inżyniera.

Generalnie chodzi mi o dwie rzeczy o to jaki kurs pedagogiczny muszę ukończyć żeby móc zostać nauczycielem przedmiotów zawodowych związanych z elektrotechniką i czy ewentualne ukończenie studiów magisterskich zwiększa wynagrodzenie nauczyciela.

Z innej strony dowiedziałem się, że muszę ukończyć studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego (ale znalazłem to forum i postanowiłem się tu jeszcze dopytać). Mógłbym rozpocząć takie studia równocześnie z rozpoczęciem dziennych studiów magisterskich ale tu pojawia się problem

"2. Kształcenie na studiach podyplomowych
Przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela na studiach podyplomowych może być prowadzone w zakresie:
1) przygotowania do nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć) – moduł 4;
2) przygotowania w zakresie psychologiczno-pedagogicznym oraz dydaktycznym dla absolwentów studiów posiadających
przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć), a nieposiadających przygotowania