Czy mgr równa się lic?

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Anna Barbara
Posty: 1
Rejestracja: 2018-04-16, 20:03
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Czy mgr równa się lic?

Postautor: Anna Barbara » 2018-04-16, 21:09

Witam i proszę o pomoc.
Jestem nauczycielem od 27 lat, od 19 lat uczę języka angielskiego w szkole średniej . Mam ukończone studia magisterskie z filologii polskiej i angielskiej. Od 24 lat nie uczę języka polskiego(uczyłam tego przedmiotu wcześniej w szkole podstawowej). Podczas przydzielania godzin w arkuszu na przyszły rok szkolny dyrektor zabrał mi godziny z języka angielskiego, a uzupełnił etat 8 godzinami języka polskiego. „Moje” godziny otrzymała koleżanka, która ma ukończone studia licencjackie z języka angielskiego, a wykształcenie magisterskie ma z innego przedmiotu. Czy jest jakaś gradacja uprawnień? Czy ma się po prostu uprawnienia do uczenia danego przedmiotu?
Anna Barbara

Michalll_95
Posty: 187
Rejestracja: 2018-03-18, 01:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka, Technika, Plastyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Czy mgr równa się lic?

Postautor: Michalll_95 » 2018-04-16, 22:26

Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli zgodnie z § 3 w szkole średniej należy posiadać studia magisterskie zgodne z nauczanym przedmiotem. Jednak w przypadku języków ma zastosowanie:

§ 12. 1. Kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach, szkołach, kolegiach pracowników służb społecznych
i placówkach, o których mowa w § 3 ust. 1, § 4 i § 10, posiada osoba, która ukończyła:
[...]
3) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na dowolnym kierunku (specjalności), i legitymuje się:
a) świadectwem egzaminu z danego języka obcego w stopniu zaawansowanym
[...]


Dyrektor najprawdopodobniej ma prawo do przydzielenia innemu nauczycielowi tych godzin języka.

belfegorr
Posty: 199
Rejestracja: 2011-09-06, 17:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: lubuskie