Kwalifikacje mgr bez licencjatu

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Kazewski
Posty: 5
Rejestracja: 2018-07-19, 23:43
Kto: student
Przedmiot: Historia, Język polski, Muzyka, ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Kwalifikacje mgr bez licencjatu

Postautor: Kazewski » 2018-08-17, 13:16

Dzień dobry,

Jestem studentem I roku mgr filologii polskiej spec. edytorska-wydawniczej. Skończyłem licencjat z kulturoznawstwa, równolegle zaczynam rowniez studia podyplomowe dające kwalifikacje pedagogiczne.

Czy po ukończeniu studiów magisterskich z filologii polskiej i podyplomowych pedagogicznych (w tym praktyki) miałbym odpowiednie kwalifikacje by rozpocząć staż na nauczyciela kontaktowego?
Czy mimo to, musiałbym jeszcze ukończyć licencjat z filologii polskiej po ukończeniu studiów magisterskich?

Swoje pytanie skierowałem również do kuratorium, choć odpowiedź wydaje mi się niejednoznaczna:

"Odpowiadając na pismo przesłane w dniu 19 lipca 2018 r. uprzejmie wyjaśniam,
że kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela przedmiotów ogólnokształcących
w szkołach ponadpodstawowych posiada osoba, która ukończyła:
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku (specjalności)
zgodnym z nauczanym przedmiotem oraz posiada przygotowanie pedagogiczne
lub
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku, którego efekty
kształcenia, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 9c ustawy
z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.2016 poz. 1842 ze zm.),
w zakresie wiedzy i umiejętności obejmują treści nauczanego przedmiotu, wskazane
w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym
oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym
niż wyżej wymienione i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu
oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jednocześnie wyjaśniam, że: