Jaka umowa?

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

justinia
Posty: 15
Rejestracja: 2010-05-31, 12:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: świętokrzyskie

Jaka umowa?

Postautor: justinia » 2018-08-22, 17:28

Jak już pisałam w innym poście po 15 latach pracy przenoszę się do innej szkoły (dostanę etat po pedagogu odchodzącym na emeryturę), jestem nauczycielem dyplomowanym. Jaką umowę o pracę może zawrzeć ze mną dyrektor, wspominał o umowie na rok, może mi taką zaproponować?

Ignatius
Posty: 135
Rejestracja: 2011-10-23, 17:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Jaka umowa?

Postautor: Ignatius » 2018-08-27, 19:38

Po emerycie!? Niemożliwe.
Jeśli to cały etat - to umowa na podstawie mianowania. Jeśli niepełny wymiar - na czas nieokreślony.

belfegorr
Posty: 199
Rejestracja: 2011-09-06, 17:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: lubuskie

Re: Jaka umowa?

Postautor: belfegorr » 2018-08-27, 20:32

Tak, ale w tym roku chyba nigdzie nie dają umów na czas nieokreślony. W następnym roku nauczyciele z gimnazjów stracą pracę i będą musieli być obowiązkowo przyjęci. Więc chyba raczej stąd w tym roku nikt nie otrzymuje umowy na czas nieokreślony, przynajmniej w moim rejonie (woj. lubuskie, wielkopolskie). Dyrektor w zasadzie ma niewiele do gadania, to urząd (organ prowadzący) nakazuje zawierać umowy w ten sposób.
Wygląda na to, że przepis o zatrudnianiu na czas nieokreślony po prostu się nie przyjął w praktyce.

Ignatius
Posty: 135
Rejestracja: 2011-10-23, 17:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Jaka umowa?

Postautor: Ignatius » 2018-09-01, 19:29

Nie znam szczegółów. Czy ta umowa dotyczy zatrudnienia w "likwidowanym" (wygaszanym) gimnazjum - jeśli tak to faktycznie umowa na rok ma uzasadnienie.
Natomiast w innym przypadku obstawałbym przy swoim - nie ma możliwości zatrudnienia w sp lub szk. ponadgim. na czas okreslony (bo nie ma ku temu przesłanek).