Rozwiązanie umowy.

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

valltari
Posty: 2
Rejestracja: 2018-09-07, 18:33
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Rozwiązanie umowy.

Postautor: valltari » 2018-09-07, 18:39

Witam szanownych pedagogów. Jestem świeżo upieczonym nauczycielem kontraktowym. Na początku września podpisałem umowę, która różniła się od opisywanych warunków, które były przedstawione w lipcu podczas rozmów telefonicznych oraz na rozmowie kwalifikacyjnej. Od początku byłem zapewniany, że umowa bedzie na cały rok do sierpnia. Okazało się, że jest to umowa na okres usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela. Podobno zwolnienia lekarskie są donoszone co miesiąc, więc moje obawy o utrate pracy z dnia na dzien są bardzo powazne. Pojawiła się inna oferta z innej szkoły gdzie bede miał zapewniony etat z określonymi datami, czyli do 31 sierpnia. Moje pytanie brzmi czy mogę wypowiedzieć taką umowę w trybie natychmiastowym, czy jednak obowiązywać bedzie mnie jakiś okres wypowiedzenia. Na umowie jest tylko zapis, że jeśli nie stawię się w pracy do 7 dnia od rozpoczęcia szkolnego roku to umowa wygasa. Czy jest ktoś mi w stanie tutaj doradzić?

ded
Posty: 20
Rejestracja: 2018-08-21, 20:37
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Rozwiązanie umowy.

Postautor: ded » 2018-09-08, 08:17

Liczy się to co podpisałeś, tego co było powiedziane nie udowodnisz. Z tego co kojarzę to w takich przypadkach podpisywana jest co chwilę nowa umowa na czas taki, jak na zwolnieniu nauczyciela którego zastępujesz. Jak on wróci to faktycznie z dnia na dzień tracisz pracę.

Znalazłem taki zapis:
Zgodnie z art. 36 § 1 Kodeksu pracy, okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas określony i nieokreślony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:

2 tygodnie w przypadku zatrudnienia u danego pracodawcy krócej niż 6 miesięcy,