Wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

PrezesBM
Posty: 2
Rejestracja: 2019-04-13, 14:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: pomorskie

Wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony

Postautor: PrezesBM » 2019-04-13, 14:31

Witam! Jestem w nauczycielem dyplomowanym zatrudnionym w jednej szkole na czas nieokreślony w pełnym wymiarze godzin i w drugiej szkole na 7 godzin również na umowę na czas nieokreślony od 2007 roku, ale z zastrzeżeniem: „Niniejsza umowa może zostać rozwiązana w każdym czasie za dwutygodniowym wypowiedzeniem zgodnie z art. 33 Kodeksu Pracy”. Czy w tej drugiej szkole dyrektor może rozwiązać ze mną umowę o pracę (z jakim okresem wypowiedzenia?) pomimo tego, że moje stanowisko nie ulega likwidacji a tylko zmniejszeniu ulega liczba godzin z 7 na 5?

Ignatius
Posty: 135
Rejestracja: 2011-10-23, 17:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony

Postautor: Ignatius » 2019-04-15, 14:25

Sam sobie odpowiedz - czy nauczyciel w myśl prawa oświatowego może być zatrudniony z KP, czy też obowiązuje go zatrudnianie zgodnie z Kartą Nauczyciela?
Jeśli to szkoła publiczna prowadzona przez JST to jakim cudem podpisałeś taką umowę?

PrezesBM
Posty: 2
Rejestracja: 2019-04-13, 14:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony

Postautor: PrezesBM » 2019-04-17, 23:14

Tak to szkoła publiczna, a umowa jest taka jak napisałem. Z tego co czytałem to taki zapis że "umowa może zostać rozwiązana w każdym czasie za dwutygodniowym wypowiedzeniem" i tak nie ma znaczenia, bo w przypadku umowy na czas nieokreślony jest to i tak okres 3- miesięcy. Czy mam rację?
Ale pozostaje jeszcze pytanie: Czy w tej drugiej szkole dyrektor może rozwiązać ze mną umowę o pracę (z jakim okresem wypowiedzenia?) pomimo tego, że moje stanowisko nie ulega likwidacji a tylko zmniejszeniu ulega liczba godzin z 7 na 5?