Kwalifikacje psychologa w placówce oświatowej

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Joasia111
Posty: 1
Rejestracja: 2019-08-21, 13:58
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: dolnośląskie

Kwalifikacje psychologa w placówce oświatowej

Postautor: Joasia111 » 2019-08-21, 14:07

Czy istnieje jakakolwiek możliwość wykonywania zawodu psychologa w placówkach oświatowych z uzyskanym stopniem magistrapsychologii w toku studiów drugiego stopnia, pomimo zapisu w rozporządzeniu o konieczności ukończenia studiów jednolitych lub dwustopniowych z psychologii przy zachowaniu mojego stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego?
Jestem nauczycielem, pedagogiem z ponad dwudziestoletnim stażem. Posiadam udokumentowane podstawowe i dodatkowe uprawnienia pedagogiczne uzyskane w toku studiów jednolitych, podyplomowych czy kursów kwalifikacyjnych. Jestem nauczycielem dyplomowanym. W 2019 roku ukończyłam studia magisterskie drugiego stopnia na kierunku psychologia. W świetle istniejącego prawa szkolnictwa wyższego, takie studia miały prawo przygotować mnie do uzyskania magistra psychologii. W świetle ustawy o zawodzie psychologa nabyłam poprzez uzyskany tytuł magistra psychologii kwalifikacje do wykonywania tego zawodu. Niestety rozporządzenie MEN z 2017r. zmieniło zasady i odmówiono uznania kwalifikacji osobom jedynie po studiach 2 stopnia. Decyzję to potwierdza rozporządzenie MEN o kwalifikacjach nauczycieli z bieżącego 2019 roku.
Dowiedziałam się, że na moje zatrudnienie nie ma wpływu dyrektor ale ewentualnie udzielona zgoda kuratorium oświaty, co wiąże się z tym, że mogę być zatrudniona jedynie jako nauczyciel stażysta bez kwalifikacji, co jest jakimś absurdem i niesprawiedliwością. Jestem psychologiem, jestem doświadczonym nauczycielem ale odmawia mi się uznania moich kwalifikacji jako nauczyciel psycholog.